AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.390

Byta insugsmembran och vevhusventilation

He
330
HenrikA
535D Touring M-sport 2009
M5 3.8 1992
M535 1987
Hej!

Jag tycker att min 540 -99 drar lite väl med olja så jag tänkte byta insugsmembranet och kanske även byta ut/fixa vevhusventilationen..

Fråga 1: Finns där något mektips på hur man byter insugsmembranet på m62b44? Hur bökigt är det egentligen? Jag har god mekvana och har bytt många motorer och delar av motorer men när jag står framför m62an så tänker jag bara "det här vill jag inte börja pilla med", så himla stort och trångt!

Fråga 2: Jag har en M62b44 vanos ifrån en X5 , 21k mil.. vevhusventilationen verkar vara utsatt på denna motor, hur bör jag skydda denna i vinter eller går det att byta ut hela ventilationen mot någon isolerad utbytesvariant? Öppnar jag motorlocket så hör man hur motorn börjar suga luft o gå lite ojämt osv så jag antar att ventilationen funkar som den ska idag.

Är det någon som vet vilken del som är insugsmembranet? hittar det inte..

Länk

MVH
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Nr 2 på bilden. Finns mektips här för M60, i princip samma sak, Länk
He
330
HenrikA
535D Touring M-sport 2009
M5 3.8 1992
M535 1987
tackar :) Vad är det denna styr egentligen och hur kan den påverka hur mycket olja motorn "dricker" ? jag tycker mig ibland höra ett vin vid fullgas och det kan tydligen peka på att insugsmembranet är paj? Tomgången är dock perfekt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.