|
|
|
|---|---|
|
Hej gott folk, Infodisplayen i bilen varnade i måndags att vänster parkeringsljus var trasigt och glad i hågen stövlade jag in på den lokala BMW-handlaren och köpte en splitter ny lampa för den facila priset av sjutton kronor. När jag sedan imorse, lika munter, som i måndags, bestämde mig för att göra slag i saken och byta lampa så förbyttes sinnestämningen relativt snabbt till totalt j*vla mörker. Hur i s*tans helv*te är det tänkt att man ska komma åt att byta den djävulens uppfinning till lampj*vel? Lyfte först på luftburken men det var ju helt totalt misslyckat. Ska det verkligen vara nödvändigt demontera och lyfta ut hela lyktinsatsen för att komma åt denna lampa? Tacksam för tips och råd. Mvh GrillChips | |
| coupe eller sedan? | |
|
Cabriolet om det spelar någon roll? Utseende och komponentplacering i motorrummet borde väl vara identiskt om det så är coupé, cab, sedan eller kombi? |
|
|
Lamphuset mellan coupe/cab och sedan/toiring är helt olika. Svårare byta parkerinhgslampa på coupe men lättare bytta xenon lampa till halvljus. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Har skiftat ett antal ggr på min cab inga större problem, man vrider hela kontakten och får med hela "röret" som lampan sitter i änden på.. En lång krökt näbbtång är ett bra hjälpmedel. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.