|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Det ska tydligen vara en beg.test på BMW 7-serie. Mvh. Micke Olsson | |
|
Nja, det var väl bara "sådär" faktiskt. Är klart skeptisk till den prisbild dom visade upp. Skulle vilja se de som säljer sin pärla för dom pengarna. Och hur kan man säga att 740:n har 284 hästar? Researchar lite dåligt, kanske? Och ständigt detta "köp inte en 750 om du inte är dum i huvudet"-snacket börjar bli lite tradigt nu... En "vanlig" människa köper knappt en 7-serie, än mindre en 750. Och vi "ovanliga" vet mycket väl hur dyrt det kan bli, och om vi vågar köpa eller inte. ____________________________________________ The less you know, the more you believe. Bono |
|
| Gällde köpguiden E32 eller E38? Hur som helst börjar jag bli trött på att alla motorjournalister hissar pestflagg så snart en 750 kommer på tal, men rekomenderar 740 som en mycket prisvärd och vettig modell. Även en 730/735/740 räcker gott för att knäcka en normalinkomsttagares ekomoni om man ramlar över "fel" exemplar och inte kan skruva själv. | |
|
Har sett/läst många tester på 7-serien som varnar för dyra ägarkostnader... Men aldrig (nästan) något liknande om tex MB S-klass eller DKW V8/A8, hur kan det komma sig? Förresten, var inte nya Lambon ganska ful?? /Kristian |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Nått som var bra var ju att den så i första anblicken mycket fina vagn, visade sig vara ett omlackat frågetecken??Och dom redovisade det också. Toyotan var ju rätt kul att se faktiskt. Och TVR, en var ju inte så där jättetokig :)) MVH Hasso |
|
Beige? Är inte det taxifärgen i Tyskland? Kan det ha varit en gammal Droska? Automat är bekvämt |
|
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Nytt roder styrman :)) Abropå taxifärg så såg jag en nyimporterad "benvit" MB-combi hos en lokal importfirma undrar om inte det är taxifärgen i tyskland påminde om den iallafall. MVH Hasso |
|
Förr om åren var det väl standard med gulvit/beige/benvit på "alla" taxibilar i Tyskland, men numera är det rätt lika hemma, iallafall vad jag har sett. Fast E38:an på Motorjournalen såg ut att ha varit beige metallic, och taxifärgen var solid. ____________________________________________ The less you know, the more you believe. Bono |
|
| liste: Vad fick dig att skrota M5:planerna?? | |
|
Wolv - som så ofta annars handlar det om pengar. Hade räknat med att ha en viss summa avsatt för "hopp och lek", vilken hade räckt till en M5:a, men p g a Murphy's Law så blev läget lite annorlunda och budgeten minskade på några minuter med sisådär 100.000:-... Och under 200.000 hittar man inte ens med de blåaste ögon en E39 M5:a. Så jag intalade mig att det är mycket coolare med en riktigt välutrustad och pedantskött 740 med 20":are istället. Jag menar vad är en M5:a? Stötig och ful och vidrig och... alldeles... alldeles... uuuunderbar. *suck* ____________________________________________ The less you know, the more you believe. Bono |
|
|
liste: Ahh surt sa räven :( ...men du kommer säkert att trivas med din 740 också! I alla fall jag brukar tendera att älska min bil och tycka att det är den bästa i hela världen - så har det i alla fall varit med de 3 BMW:s jag ägt så här långt §:) |
|
|
Wolv - jadå, jag är inte alls rädd för att inte vara glad och nöjd med en 740. Jag älskar den motorn och E38:an är egentligen perfekt på alla sätt och vis. Fast det är ju M5:an också... Nu ska jag bara hitta en med Cosmosschwarz metallic och Volleder Montana Sandbeige och i princip allt lull-lull som fanns att få. Har visat sig nog så svårt. :( ____________________________________________ The less you know, the more you believe. Bono |
|
| liste: Jag ska hålla gluggarna öppna i mitt rutinmässiga spanande efter fina bilar :) | |
|
Lamborghinin var ju inte ...så trist den heller! "Variable air flow" coolt! :) |
|
|
Tyckte det skitbra. Det är ju 100ggr bättre än trafikmagasinet. Kanal5 är en ganska liten kanal med begränsad budget och ändå lyckas de presentera något som är oändligt mer tilltalande än trafikmagasinet det är imponerande tycker jag. Garva en hel del när de körde ner LandRovern i lergropen. Hehe, tomtar, men det såg rätt roligt ut. |
|
liste:finns 82 7serie bilar till salu på börsen någon borde väl passa:)) MVH Hasso |
| liste: Annars är ju E38 750 snuskigt prisvärd!! | |
|
liste: Jockes "Projekt Phatmobil" med 20" verkar sitta löst, han har kollat runt i Värderingsforumet..prata med honom så har du nog rätt bil direkt! Bug _______________________________________________ Länk |
|
|
liste: Länk |
|
|
hasso - ja, man kan ju tycka att någon borde passa, men "alltid är det NÅT fel", d v s "fel" utrustning, "fel" färg, "fel" pris etc. Det är inte lätt att vara en skadad pedant... Wolv - förvisso, men jag hade tänkt investera lite pengar i boende inom kort också, därför är det lite overkill. Men en fullsmetad 750iAL vore drömmen. Bug - "fel" färg och utrustning, tyvärr. Men jag har spanat på den, må du tro. Asken - ska kolla upp den och de andra du mailade till mig. Tack till er alla och trevlig helg! Nu blir det motorsport för hela slanten resten av kvällen. Dock på två hjul! ____________________________________________ The less you know, the more you believe. Bono |
|
| liste: Så du siktar in dig på en 750 trots allt? :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.