|
|
|
|---|---|
| Hej. En kompis vill sälja sin X3 3,0d från 2011. I trafik september 2011 (är det tom en 2012?) grå med svart skinn med sportstolar, Navi prof, panoramatak, drag mm. Bara gått ca 1000 mil per år. Vad är ett vettigt privatpris enligt panelen? Det hade ju varit en trevlig vinterbil. | |
| Ingen synpunkt från panelen? Enligt bilpriser ska en sådan spec o mil ligga på ca 400. Därför känns ca 350 vettigt, eller är det för mycket? | |
| Ja, 400 låter alldeles för högt. En tre år gammal bil bör väl ha tappat 50%. Dessutom har det kommit en LCI nu. De låga milen tror jag inte påverkar så fasligt mycket. Men mellan 300-350 bör det väl handla om beroende på skick, utrustning etc. | |
| Ej att förglömma att det nu är rätt årstid att sälja x3, det tror jag påverkar mer än miltalet. Ingår vinterdäck i bra skick? | |
| Jag fick 330 för min 20d förra hösten som hade ungefär samma spec. Min hade rullat ca 5000mil. Hade kanske kunnat få ut 5-10 till men jag har sett att de tidiga har sjunkit en hel del senaste året. 350kkr bör väl funka för en 30d så här års? | |
| Bör väl skilja minst 50 mellan en 2,0 och en 3,0? Sedan finns det ju en hel del bilar utan den utrustning som en sån här "måste" ha, vilket drar ner priset. Vi får se. Lutar åt affär. | |
| Om du kan klara dig utan en massa extra så kan du säkert få en snikad 30d till ett bra pris där kanske prisskillnaden är betydligt mindre än 50kkr upp mot en 20d. Personligen hade jag dock gärna haft DDC, M-sport, Navi och skinn på en 30d. | |
| Jag vill inte ha en snik 😉. Allt är väl hur man ser det. En snik 30d blir kanske inte så mycket dyrare än en smetad 20d, men om bilarna är hyfsat lika borde det skilja ca 50 tycker jag. | |
| Nypris var väl 650. Och under 3000 mil på det borde påverka priset. Vinterdäck på originalfälg finns. | |
|
Nypris 650´? Då måste den ha bra mycket mer utrustning än du listat. Bilen är 3-4 årsmodeller gammal, allt över 350´ känns spontant för dyrt... MVH Christofer |
|
| Ja, det var bara några saker. X-line, andra hjul, största ljudpaketet mm är några till... Blir snabbt 150 och så kostar vinterhjul 25. Inte är de billiga inte. | |
|
Vi pratar väl listpris också antar jag..? MVH Christofer |
|
| Absolut. | |
|
X3 har sjukt bra andrahandsvärde och med låga mil och bra utrustning är det en mycket lättsåld bil som säljs på direkten om priset är rimligt. Bilen är en 2011, de byter årsmodell från oktober produktion för 2012 eftersom de tillverkas i USA. |
|
| Det blev affär. Trevlig och avslappnad bil. Inte så sportig dock. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.