AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
5.084

När på året får man bäst pris?

Jag tänkte köpa en ny 530d xDrive privat inom det närmaste halvåret. Jag är flexibel med tidsramen och tycker det är viktigare att göra en bra deal. När på året brukar det finnas mest utrymme för att förhandla till sig en bra rabatt? T ex i slutet av året då säljarna behöver fylla upp försäljningskvoten?
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Nu är det drive på xdrivebilar såg jag. Bäst pris gör du nog på bilar som stått i lager mer än 90 dagar med tanke på kapitalbindningskostnaden för den enskilde handlaren. Kolla runt på Bmw.se se för xdrivebilar och om något beggat passar. Kolla via transportstyrelsens hemsida för första regfatum på intressanta bilar sen fattar du själv lite av det hela.

Mvh
Asken
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Kolla vilka lagerbilar olika återförsäljare har i december och se om någon passar. Där finns det nog en och annan säljare/handlare som skulle vilja få dem sålda innan årsskiftet.

Tack för de snabba svaren. Jag tänkte dock inte köpa en lagerbil utan beställa en egenkonfigurerad eftersom jag vill ha en F10:a med Adaptive Drive. Har inte lyckats hitta någon sådan ännu och tror att det inte säljs så många. I stora drag är jag ute efter en med Komfort/Navi/Sport line/Vinterpaket plus komfortstolar och AD. Vad gäller lädervarianterna kan jag tänka mig både nappa eller Merino om priset är rätt.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Då får du nog titta på V8an eller 550d för att hitta något liknande konfigurerat som begagnad, demo eller lagerbil gissar jag om adaptive drive är önskemålet och det andra. I slutet av året låter vettigast eller de två första månaderna då bilförsälningen är lägre än andra tider på året som redovisat i en annan tråd. Tror dock relationen med säljaren kan avgöra mer än tidpunkten.

Mvh
Asken
Du får knappast bättre eller sämre pris på en fabriksbeställning beroende på tidpunkten. Beställ bilen så att du har den tills du behöver och ta in offerter från tre-fyra olika åf.

/Anders
Jag väntar till mitten på December och ser om det finns någon lagerbil som tilltalar mig. Är det dock bara 5-10% avdrag på listpris beställer jag min egen konfiguration.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.