AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.989

Knarrande framstolar F11 m-sport

an
3
andersbellund
530xd Touring -12
Någon fler som stör sig på knarrande ljud från framstolarna på F10/11 m-sport?

Har standard m-sport stolar, knarrandet kommer från plasten på vänster sida av förarstolens utsida (sits-delen), t.ex i en högerkurva när vänster lår trycker mot utsidan av stolen så trycker stolsdynan mot plasten som sitter nedanför (mellan stols-reglagen).

Någon med liknande problem som lyckats åtgärda det?
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Har samma problem.. Rätt irriterande!
jo
509
jonte520d
BMW 330e xDrive LCI- 2023

Samma problem här fast med passagerar stolen..

Det är inte farten som dödar, utan det plötsliga stoppet!
Ah
327
Ahnmarker
520D -12 F10
Hej.

Någon som kommit på någon lösning på eländet?
Knarrar så fort man rör sig eller svänger.

da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Samma här, sportstolar i skinn. Prövade att sätta ett papper mellan skinnet och plasten och det blev tyst. Upplever att det är lite temperaturberoende.
Visa användare
376
Alleexs
M3 competition G81 -24
M6 E63 -07
540it e39 m-sport -01
Audi S8 V10 -07
Det går inte smörja upp då med något tjockt läderfett eller vasselin? (förutsatt att det är under stolen där kläder inte kommer åt ens när man är oförsiktig)

Har själv ibland ett knarrande ljud bakom panellist till vänster om ratten. Iriterande..
Ah
327
Ahnmarker
520D -12 F10
Provade med papper mellan men det gjorde nada skillnad skillnad. På min är det inte skinn mot plasten utan själva plasten som låter illa så fort man trycker mot den.

Tryckte in lite tvättsvamp under plasten , tyst o fint nu ....kallas premium detta 😂

Ch
103
Chester11
530xd -15 (F11)
118d -08 (E87)
Jag såg nån video på youtube om detta fenomen och nån tysk som penslar in plastdetaljerna med sköljmedel. Han har dock inte skinnklädsel så kolla först om skinnet fixar sköljmedel om du nu skulle testa.
St
42
Stolze
325D M-sport 2011
Upplever samma med min..
Fast var helt säker på att ljudet kom ifrån panorama-taket. Upplever att det blir tyst när jag drar för "innertaket".
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.