|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Det är fjantigt med bilar som ser ut att klara av en sak men som inte gör det. Sportbilar med standardmotorer och suvar som inte fixar ens lättaste offroad. Lik förbannat är det det som kunderna efterfrågar och vill ha, därav byggs bilarna. Så enkelt är det. Range Rover Sport är undantaget, då den är allt vad den ser ut som. Den omöjliga kompromissen. Nu väntas bara att den med X5M effektjämna RR Sport SVR sätter en Nordslingan-tid för att bekräfta vad jag påstår :) |
|
|
Bra poäng. 520d med M-sportpaket är ju egentligen samma sak. "Att vilja men inte kunna" Väcker inte samma upprörda känslor dock. ------- //Lövet |
|
|
...hos alla, Lövet. Personligen kan jag bli upprörd över en 114iM, tex. X6M är svincool - men när kommer den (vettigare) X3M?? Bara namnet är ju skäl nog att tillverka den.. ;) |
|
Verdi |
En M550d är inte mer sportbil än en 520d M-Sport heller för den delen om man nu ska vara sån. En annan lite löjlig kombo är lyxlimo med sportambitioner som S-Klass 63 AMG, Audi S8 osv... BMW har här åtminstone inte gjort en M7 utan nöjt sig med 760i som behåller värdigheten på ett helt annat sätt än konkurrenterna från Audi och Mercedes. :) |
|
Jag kör Cayenne Turbo och, ja, 99 % av alla milen går säkert på alsfalt. Men jag har ca 200 m oplogade privat väg till min vinterbonade stuga och utan Cayennes luftfjädring och låsbara diffar hade jag varit tvungen att packa ihop tre ungar, en massa packning, skidor etc. och gå sista biten Inte omöjligt men inte så kul och definitivet en värdig anledning till att äga en SUV. Sen gillar jag bilar och motorer och kör inte så många mil. Turbon känns som en jäkligt bra kompromiss då jag inte kan ha mer än en bil. En bil med mer prestanda än vad som behövs är ju aldrig ett rationellt beslut men det gäller ju all biltyper och inte bara SUVar Tror ni inte det är sånna argument som ligger bakom de flesta snabb-SUV-köp? |
|
|
ez_ric: Definitivt. Ingen behöver väl egentligen något mer än en bil i Golf-familjen? Det finns inga större rationella anledningar till att behöva det ena eller andra. Den högre markfrigången, känslan av säkerhet och storleken i sig kan väl vara lika viktigt för vissa som hästkrafter, vridmoment och varvtider är för andra. Vi gillar olika! :) Personigen har jag alltid föredragit stora, snabba kombibilar framför gå-snabbt-suvar. Dvs hellre än E63 AMG S eller en Audi RS6 än en Cayenne Turbo eller X5M. Min fru hade däremot definitivt hellre valt en SUV i alla lägen. |
|
Verdi |
En SUV i sig har jag inga problem med. Och eftersom den är stor och tung behöver man lite kraft. Däremot blir det tvivelaktigt just när man börjar marknadsföra den som "sportig". |
| X5an tack men i blåfärgen på x6an som fortfarande ser ut som en skalbagge ingenting jag skulle lägga 1.2kk på... | |
|
Kan alla som inte har kört en X5 M snälla hålla käften? :) Den är stor och tung men jävligt rätt byggd. Tror att den smiskar skiten ur det mesta som människor kör i den här tråden. Jag dock medveten om att ingen vet det eftersom väldigt få har kört den. Man sitter högt, stort och lyxigt och det stora pluset är att att den kör skiten ur det mesta. |
|
|
Ok ;) ... Tack för upplysningen More. /Anders |
|
| More: Dom flesta säger inte emot dig, den smiskar de mesta garanterat! Problemet är ju inte att den är slö...fel koncept oavsett hur snabb den än är anser nog rätt många! Håller fullständigt med att den är säkerligen roligare att köra än dem flesta bilar! Tycker personligen M-avdelningen borde vara lite försiktigare med vilka modeller dom spottar ut! Är även väldigt emot nyare M bilar som dom petar i likadana motorer som i vanliga serien bara att motorn har mer effekt och diverse små förändringar! En M har alltid haft en unik motor! De var bättre förr=) | |
|
alltså, vilken kärra... Doningtongrå med svart merino.... 4,2 till 0-100... hallelujamoment :) Vem var X6-föraren som försökte smiska mig i fredags mellan Tönnebro och Gävle? :-) Gick ju sisådär för hen... misstänker dessutom att trafipaxaren i Uppsala fick lite jobb på Allahelgonaaftonen, men kul var det ;-) |
|
|
Länk bilporr! Nu finns den här för de intresserade... även en X6M i Göteborg Länk men skulle personligen välja X5-an alla dagar i veckan. Som en M5 X-drive i X5-kostym... /Anders |
|
|
Vad har hänt X6M'ans ryggstöd? Ser ut som nått frabrikationsfel, ser verkligen inte premium ut Länk |
|
|
Håller med, såg mycket märkligt ut! Det borde se ut så här: Länk |
|
| ..kanske luftkuddar eller massage funktion? ;) | |
| Blir så när man viker ihop ryggstödet | |
| Är det inte bara som komfortstolarnas funktion att man lutar fram ovandelen (du ser skarven i plasten på baksidan stolen)? När den lutas framåt trycks lädret ihop fast så här mycket har jag aldrig sett och det såg verkligen inte bra ut. Efter några år lär det ju se ännu värre ut. | |
| Jo, men min F15 med komfortstolar såg aldrig ut på det där sättet. Visst, detta är en annan stol, men ändå? Ser verkligen inte bra ut, även om det skulle vara helt i ytterläge. | |
| Ojoj.. den X5an... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.