AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
5.364

Däcktryck F20

st
19
stefane46
F20 116i-14
Hej!

Behöver lite hjälp, får det nämligen inte att fungera..
Jag var ute med bilen (f20 116i 2014) och fick felmeddelande med ljudsignal och bild på iDriven att jag skulle stanna för att initiera lufttrycket. Jag följer stegen på skärmen:
1. Se till att motorn är igång. 2. Starta kontroll. 3 Kör i väg, eller liknande. Får infon att lufttrycket "initieras..." men mer händer inte.

Åker och fixar till lufttrycket och märker vänster framhjul hade tappat lite.

Gör om proceduren och till slut får jag 4 gröna hjul på iDriven. Inget felmeddelande försvinner dock och återigen ber bilen mig stanna och göra om. Hittar inget i instruktionsboken och börjar bli smått irriterad. Vad gör jag för fel?

Hoppas ni förstår vad jag menar, ursäkta för lite otydlig förklaring.
Sl
86
Slex
G45 X3 30e 2025
Har du kollat trycket igen och ser att det är detsamma som va när du fyllde på ? Jag fick liknande på min 5:a förra året och då va det en spik i ett bakdäck.Där smög luften ut men tillräckligt för att larma.

Om inte annat är det bara att kontakta bmw då dom kanske måste göra något. Men kolla däcken igen bara för att vara helt säker samt att du har rätt tryck i dom :).
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Som jag minns det skall inte motorn vara igång när du gör det där? Fast det var så länge sedan så jag kanske minns fel?

Ett problem som du har med RunFlat-däck är att elektroniska pumpar (sådana som känner av trycket själv) inte kan pumpa dem om det är punka, för däcket ser ju normalt ut även om du har noll tryck, och då kan pumpen inte känna av något tryck och då pumpar den heller aldrig.

Jag har nämligen gjort även denna tabbe när jag fick punka på min cab.
fa
104
falkn
116iM 5d -15
Är du säker på att du har väntat tillräckligt länge? Det tar ca en kvart för däcktrycket att återställas och de första 5-10 minuterna händer enligt min erfarenhet ingenting mer än att det står som du säger. Sedan börjar en procentskala räkna upp.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.