|
|
|
|---|---|
|
Har en 320d xdrive som gått drygt 12000 mil. När jag skulle göra en omkörning så kändes den kraftlös, den förväntade laddningen uteblev och gula motorlampan tändes samt texten: engine fault reduced power. Lampan slocknade av sig själv, men varje gång jag ska accelerera kommer det tillbaka. Lämnade in bilen på bmw för felsökning, koderna blev: 497C, 497D, 4990. Meken sa att avgastrycksensorn måste bytas samt hela turbon, pga laddtrycksjusteraren är monterad direkt på turbon och inte kan bytas separat. Bilen är servad som sig bör! Inga andra tecken på fel, såsom skrammel, tjut eller läckage. Är detta verkligen sant, låter ju helt otroligt på en bil som vårdats rätt och är snart 3år..vad gör jag nu? | |
| Tråkigt! Om inte BMW tar det på good will så går det på vagnskadegarantin som du fortfarande har hos BMW. I annat fall maskinskadeförsäkringen. Det blir en rätt tråkig självrisk på runt 6k när det går på vagnsk.garantin från BMW... | |
|
Länk Troligen har delarna inget artikelnummer, då kan du söka om du får tag på sådant. Du kan be verkstaden söka goodwill, kanske det kan leda till att du står för jobbet och de delarna men det har vi ingen aning om. Annars täcker din försäkrings maskinskadedel med självrisk om 2000kr eller vad det är i ditt fall om villkoren inte är att den täcker upp till vissa maxkilometrar. Vagnskadan gäller om det skett en krock eller liknande olycka. Om inte detta hjälper finns det ett antal företag som sysslar med renovering och utbytesturbos. STT och flera samt du kan titta på ebay.de för komplett aggregat som kan vara nytt och till ett pris som är lägre. Mvh Asken |
|
|
Tack för tipsen! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.