|
|
|
|---|---|
|
Fläkten går endast i ett läge,även när jag sätter på defroster. Förstod att det kanske är fläktmotståndet?eller någon annan komponent? Får olika uppgifter på motståndets utförande,är det alltid "svärdet". | |
|
Det är nästan alltid svärdet ja. Ganska enkelt att byta. Om du bor i Sthlm kan jag göra det åt dig eller hjälpa dig gratis. Jag tror att den bugeterade tiden på BMW är 40 min att byta, så då inser du att de på den tider inte hinner göra så mycket. Jo, förresten, svärdet kostar 6700 kr har jag för mig - eller gjorde 2012 så det kostar säkert 8900, eller något i den stilen. Lyckligtvis så är det ganska enkelt att hitta det på ebay. Bara för det så hittar jag naturligtvis ingen nu när jag letar. Ska titta igen: Länk Den översta i listan tror (obs TROR) jag är den som jag köpte ifrån och den har funkat utmärkt i två och ett halvt år. Den är remanufactured som du ser. Om du köper från USA så är det frakt så klart, och 25% moms på varuvärdet+frakt, samt någon hundring i utlämningsavgift på posten. Lycka till! |
|
| Okej - Hallands län. :) | |
|
Ok,det är den troligaste orsaken. Sägs att det är samma svärd på e34 o e36. Har du möjligen reservdelsnr? |
|
|
Glömde att säga tack,Alexander. Alltid bra att ha ett bollplank när det är problem. Ja,jag bor i Halland,tack för ditt erbjudande. |
|
|
Det ligger med i sökningen: 64118390015 Jag har för mig att det är samma svärd i E31, E32 och E34. Vet ej om E36 har det men jag tror inte det. När jag söker på ETK.cc eller realoem verkar det vara så. Svärdet var faktiskt den första grejen jag bytte helt själv på min, med bara en pdf-fil som hjälp. Det är Torx20 för övrigt utövr kryssmejsel. :) |
|
|
Jag har ett svärd från en E32 750 91:a. Har för mig att det endast gick på högsta hastigheten. Är väl antagligen glappkontakt eller byte av trans istorer som gäller. Duger för experiment eller labbsyfte.. //Mackan "fast i BMW träsket igen" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.