|
|
|
|---|---|
| hej undrar om någon kan råda mej om en sådan här Länk vad ska man titta på finns det några saker man ska tänka eller kolla extra noga på är det ett ok pris på den tacksam för svar | |
|
Kolla att cabben fungerar ordentligt. Går ofta sönder tyvärr. Kostar 10-15k att laga. Bilen verkar vara ett försäljningsuppdrag. Gå inte på nåt snack om att garantier inte gäller. Du har samma rättigheter enligt konsumentköplagen som alltid. ------- //Lövet |
|
| hur kan du veta om det är försäljningsuppdrag | |
|
Bra pris tycker jag. Jag skulle inte sålt min för dom pengarna ;) Den har ju den bästa utrustningen, M-ratt och M-stolar. Kolla cabben som sagt att den går hyfsat jämt och inte känns som den inte orkar. Kolla att bakfjädrarna inte gått av. Styrningen ska gå jämnt och inte hacka (märks nog bara varma dagar). |
|
| ektorp: För att den som äger bilen just nu är en privatperson. För att vara exakt är det den privatperson som köpte bilen av Ultimate Cars för ett år sedan. | |
| har jag helt fel eller har bilen fel njurar? | |
|
Vad är fel med dem? ------- //Lövet |
|
| det är njurarna till de mindre motorerna.. 3.0 ska ha kromade eller silvriga ribbor och inte svarta.. ingen stor betydelse men tyder ändå på att nån varit där och pillat | |
|
var hittar du att det är en privatperson som äger den |
|
|
I bilregistret ;-) Länk ------- //Lövet |
|
| skickar du efter fax då ? | |
| kan man kolla om mätarställningen stämmer på den den är ju importerad | |
|
Det står överst att den är privatägd. (Plus att jag kollat det i andra system jag har tillgång till) Mätarställning får du vända dig till BMW och se om de kan hjälpa dig. ------- //Lövet |
|
| tror ni inte att det är ett bra köp ? | |
|
Får du till ett bra pris så kör. Själv föredrar jag nyare +2009 E89-modellerna. Slår nog till på en mot sommaren om rätt bil dyker upp :) |
|
| har bjudit 150 för den men dom har tackat nej men får bearbeta dom lite | |
| och sen ett problem hur får man hem en sådan bil nu mitt i vintern | |
|
Låter ju som ett vettigt bud med tanke på årstiden. Kör försiktigt, byt till dubb på nått ställe i närheten, eller kör sakta bara :) |
|
|
Finns det något annat motsvarande till salu ute för de pengarna? Annars förstår jag att firman säger nej. ------- //Lövet |
|
|
När det gäller Z4 kan man glömma att de ska bli billigare för att det är vinter. Pratat med många försäljare och Z4:an säljer nästan lättare på vintern än sommaren. Där jag köpte min hade de sålt nästan dubbelt så många under vintern som sommaren för folk vill ha bilarna klara så tidigt som möjligt på våren om vädret skulle bli varmt. Luckan för lite prut finns i okt-november, sen väger det över igen... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.