|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag fick äntligen mina prylar från Need for Speed. "Äntligen" skrev jag för att Posten hade försnillat paketet som därför varit ute på vift ett flertal veckor. Jag var glad och nöjd med mitt beslut att stå utan bil, tills en stund efter det att jag öppnat paketet. BMW Kylväska a´la största finess, men ingen bil att koppla in den i... En belyst M-knopp, kromade mätarringar m.m. var andra komponenter som i sig inte satte mer färg på livet om de inte fick monteras i en bil.. Heeh, ni kan fethaja att jag ska vara bilburen nästa sommar! Känslan bara dök upp! | |
| Eller så kan du kyla ner 1:10-an mellan varven :-) | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
He he Stente du hann först,tänkte samma sak när jag såg rubriken. P-kjelle Grattis till 1K inlägg. Åker du bara cykel numera får du trampa hårt på dynamon för att hålla ölen kalla. MVH Hasso |
|
powerkjelle: Om du sätter M3:an på gödning över vintern kan du komma ut till våren med en M3 GTR 1:1 istället ;) Vad blir det nästa sommar då kjelle? Ger dig chansen att komma upp i 1k |
|
|
Hehe Kjelle! =) Ge sakerna till mig istället ;-) Går M3an bra??? Vad blir det till nästa sommar tro??? Mvh Tobias P.S vågar du skriva inlägg 1000? =) |
|
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Nu är det kompistryck KJELLE pallar du 1k eller ?? MVH Hasso |
|
Kjell: kylväskan är stabil, den har gått i tjänst speciellt på somrarna nere på kalkstenshawaii med lyckat resultat. Den klarar dock inte att kyla ned 2st 1.5l dricka på ett par timmar. När ska du skaffa BMW orginal hopfällbart parapy då?:) Mvh Asken |
|
|
Ni är för roliga ni gubbar! (eh sorry ang gubbs, Tobias blev ju nyss byxmyndig) :-)) Jag hade för avsikt att spara mitt 1k tills tillfälle dök upp och skriva något välformulerat, men det blev bara blaj. En erinran eller kanske uppmaning Länk M3 1:10 går lite sämre nu så jag funderar på ett motorbyte. Tror inte att en 3.5 passar så där på direkten, men skam den som ger sig ;-) Nästa sommar... Jo, jag har kommit fram till att jag inte vill ha någon årgång mellan 90 och 01. Antingen ska det vara en lite äldre mindre nogräknad ren entusiestbil ELLER en tämligen ny bil med garantier. Eftersom bilen bara ska användas sommartid och som glädjeämne istället för transportmedel a-b, ligger en cabriolet nära till hands. En E30 Cab vill jag ha. Röd eller svart. Denna skall antingen var totalt nerdekad med styling eller i kliniskt originalutförande. Jag vill inte ha något mellanting :-) Jag hittade en fin E30 325 Cab med EN ägare i Spanien som var 100% rostfri... Det blir ju sällan snö där nere. Den saknade dock servicebok men priset var angenämt med hänsyn till ägarförhållanden och miltal. Dags att ta fram kromverktygen igen... |
|
|
Kjelle Säljer du knoppen? :) |
|
|
Hmmm... På tal om din M3:a Kjelle... =) Var ute å testade min tävlingsbil igår. Hade inte kört den på 1.5 år *snyft* Det är en Teamlosi XXCR (en tävlingsbil) med de värsta grejerna =) Dock ej metanoldriven men el-driven med en elmotor som slår i varvstoppet vid 50.000 rpm ;-) Vi satte oss i polarens Audi och körde efter den lille rackaren. Jag satt i passagerar-sätet och rattade =) Körde lugnt efter den och när audin nådde 70km/h så körde vi i jämn fart med min lille el-bil =) Det roligaste var när vi drog genom centrum med den (inte något mycket trafik) men fullt med folk =) Alla skrek "å jävlar!" när det först kom en elbil i skala 1:10 i 70km/h och sedan en morrande Audi Coupé i full acceleration efter den! =) Fan va vi garvade hehe. Nu har jag renoverat motorn/svarvat kollektorn/bytt kol och kol fjädrar. Så ikväll hoppas vi på ett nytt hastighets rekord ;-) Vi ska också filma bilen ikväll så en "Getaway Åkersberga" (a´la skala 1:10) kommer snart på nätet nära er =) Ska plåta den lille rackaren också å lägga upp lite bilder! Ha det! Mvh Tobias P.S Vet ni förresten någon bil som kan göra 0-70km/h på 2sek hehe |
|
betriebsanleitung1 |
Blir riktigt avundsjuk,precis ryckt ut bakaxel klumpen.Det verkar mycket roligare med 1:10. Om man får fråga ungefär vad kostar en sådan????? |
| Runda slängar 5000:- | |
betriebsanleitung1 |
Aha,tack.Vad finns det för sida där man kan se dom? |
|
Min kostar runt 9000:- inkl tillbehör! Sidor du kan gå in på är: Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk Hoppas det smakar! =) Mvh Tobias |
|
Richie L |
Så ska det låta Kjelle! Förväntar mig att se dig i nån trevlig bil till sommaren=) Man börjar bli rätt sugen på att skaffa sig en 1:10 faktiskt. Har haft en bensindriven Corvette tidigare. Gick ju som ett skållat troll=) Det är inte den höga hastigheten som dödar utan det plötsliga stoppet! |
Okey då. En eldriven Dodge Challenger gjorde 65 km/h och svarta streck på köksgolvet.:)1981 MVH Hasso |
|
Har precis beställt en ny kaross. Ska lämna genomskinligt utrymme i fronten och försöka dra fram lysdioder likt strålkastare på kärran. Kyosho Nitro M3 -Sportpipa = maffigare ljud och mer kräm -Bättre växellåda = ännu mer kräm Tar väl med den till Ängelholm då... |
|
| :O( Jo, just det - den har 4WD... | |
|
Hehe 1:10 ja ......... Hade 1:8 4wd som var 2vxl, gjorde en bra bit över hundra om man hade turen att lyckas hålla kvar den på vägen........ Men motorn skar ........ =( Mvh Patrik |
|
betriebsanleitung1 |
Tack för hjälpen,svårt att bestämma sig bara. |
|
Kollegan köpte och gjorde en bra affär - för mig :-) Nu försöker jag dra ihop en skara grabbar med barnasinnet kvar, för att köra Mini-Z under vintermånaderna. Mini-Z är vad det låter som, en riktigt liten krabat men med samma teknik som i de stora bilarna. Radiostyrning som tillåter dig köra så långt bort att du inte ser bilen längre... Kom igen nu, Asken, hasso och ni andra. Köp en liten rackare så rejsar vi i väntan på våren :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.