|
|
|
|---|---|
| Funderar på att alltid ha en "gammal" mobil liggande i bilen ansluten till bluetooth för att enkelt kunna ringa till "bilen". Bör man ansluta den till usb kontakten mellan stolarna (x3 f25 lci). Slår den av/på strömmen genom tändningen eller? Vill inte ha en speciell aktiv hållare. | |
|
Jag har samma lösning i min bil. En iPhone 4s med trasig skärm ligger i ett powercase i handsfacket. Den är synkad mot icloud så att den alltid har de senaste kontaktuppgifterna, synkar även över musik och playlists i spotify. Vill minnas att USB-porten i mittkonsolen alltid är aktiv, men jag har aldrig testat heller. Powercaset laddas tillräckligt när jag kör. |
|
| hur laddar du powercaset/telefonen? via usb porten i handsfacket eller via cigguttaget? | |
|
Det låter som en lösning man använde förr i tiden när mobilerna började bli volym hos marknaden men fortfarande de gamla fastmonterade telefonerna fanns. Dubbla simkort där huvudkortet satt i mobilen och tvillingkortet satt i bilen. Samtalet får först från mobilen till den fasta om man inte svarar men har den på och sen mobilsvar. Korten kan även använda separat i viss omfattning så om en person är ute och kör kan bilens ägare vara någon annanstans med sin mobil. Nu kan man väl bara ha en mobil i taget på bluetooth men tvillingkortslösningen går att fixa hos de flesta operatörer. Lci:er med rätt tillval kan ju appar styra bärnslevärmare osv osv. Funkar detta på din fråga? Mvh Asken |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.