AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
3.448

Dedicerad mobil till bluetooth professional

pe
230
petrho
330e Touring Xdrive -20
Funderar på att alltid ha en "gammal" mobil liggande i bilen ansluten till bluetooth för att enkelt kunna ringa till "bilen". Bör man ansluta den till usb kontakten mellan stolarna (x3 f25 lci). Slår den av/på strömmen genom tändningen eller? Vill inte ha en speciell aktiv hållare.
Jag har samma lösning i min bil.

En iPhone 4s med trasig skärm ligger i ett powercase i handsfacket. Den är synkad mot icloud så att den alltid har de senaste kontaktuppgifterna, synkar även över musik och playlists i spotify.

Vill minnas att USB-porten i mittkonsolen alltid är aktiv, men jag har aldrig testat heller. Powercaset laddas tillräckligt när jag kör.
pe
230
petrho
330e Touring Xdrive -20
hur laddar du powercaset/telefonen? via usb porten i handsfacket eller via cigguttaget?
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Det låter som en lösning man använde förr i tiden när mobilerna började bli volym hos marknaden men fortfarande de gamla fastmonterade telefonerna fanns. Dubbla simkort där huvudkortet satt i mobilen och tvillingkortet satt i bilen. Samtalet får först från mobilen till den fasta om man inte svarar men har den på och sen mobilsvar. Korten kan även använda separat i viss omfattning så om en person är ute och kör kan bilens ägare vara någon annanstans med sin mobil. Nu kan man väl bara ha en mobil i taget på bluetooth men tvillingkortslösningen går att fixa hos de flesta operatörer. Lci:er med rätt tillval kan ju appar styra bärnslevärmare osv osv.
Funkar detta på din fråga?

Mvh
Asken
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.