|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
En kompis till mig är nyfiken på denna. Vad tror ni om den? Länk | |
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Bilfirman känner jag till bra, och är mycket reko ha göra med. Han tar ju försäljningsuppdrag, och denna är ju ny importerad (2014-09-03) och ägas av en kille i uppsala. Hon känner jag inte. |
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Intressanta är, den har gått under 600 mil. Då vill ju skattemyndigheten har moms. Länk Klart det kan ju vara köpt ny i England eller likandande. |
|
Jag har heller aldrig hört något negativt om dem. De köper normalt mkt företagsbilar som man sen säljer. Denna skulle jag nog tro är köpt i England ny eftersom den har svensk språkversion enligt spec, vilket ju knappast en bil som gått ex vis i Tyskland har. Han torskar moms på denna för den uppfyller ju inte 6 månaders regeln heller. Daten für die Fahrgestellnummer: WBS3R910X0K320865 Modellbezeichnung: M4 Ausführung: Europa Typschlüssel: 3R91 E-Code: F82 Karosserie: Coupé Lenkung: links Türen: 2 Motor: S55B30T0 - 3,00l (317kW) Antrieb: Heckantrieb Getriebe: manuell Außenfarbe: Mineralgrau Metallic (B39) Innenraum: Leder Merino/schwarz (LKSW) Produktionsdatum: 03.07.2014 Werk: München Code Serienausstattung Standard Equipment S431A Innenspiegel automatisch abblendend Interior mirror with automatic-dip S488A Lordosenstütze Fahrer u. Beifahrer Lumbar support, driver and passenger S490A Verstellung Sitzlehnenbreite Adjuster, backrest width S521A Regensensor Rain sensor S534A Klimaautomatik Automatic air conditioning S544A Geschwindigkeitsregelung mit Bremsfunkt. Cruise control with brake function S548A Kilometertacho Kilometer-calibrated speedometer S563A Lichtpaket Light package S775A Dachhimmel anthrazit Headlining anthracite Code Sonderausstattung Optional Equipment S1CAA Selektion COP relevanter Fahrzeuge Selection of COP relevant vehicles S230A Zusatzumfang EU-spezifisch Extra package, EU-specific S248A Lenkradheizung Steering wheel heater S2MKA M Doppelkupplungsgetriebe mit Drivelogic M double-clutch transmiss. w/Drivelogic S2PAA Radschraubensicherung Lug bolt retainer S2VBA Reifendruckanzeige Tyre pressure control (TPC) S2VFA Adaptives M Fahrwerk Adaptive M suspension S2VYA BMW LM Rad M Doppelspeiche 437 S302A Alarmanlage Alarm system S322A Komfortzugang Comfort access S3AGA Rückfahrkamera Reversing camera S415A Sonnenschutzrollo hinten Sun-blind, rear S423A Fussmatten Velours Floor mats, velours S428A Warndreieck und Verbandstasche Warning triangle and first aid kit S430A Innen-/Aussensp. mit Abblendautomatik Interior/outside mirror with auto dip S441A Raucherpaket Smoker package S459A Sitzverstellung elektrisch mit Memory Seat adjuster, electric, with memory S494A Sitzheizung Fahrer/Beifahrer Seat heating driver/passenger S4AEA Armauflage vorn verschiebbar Armrest front, retractable S4LXA Akzentleisten schwarzchrom S4MCA Interieurleisten Carbon Fibre S502A Scheinwerferreinigungsanlage Headlight cleaning system S508A Park Distance Control (PDC) Park Distance Control (PDC) S552A Adaptiver LED-Scheinwerfer Adaptive LED headlight S575A Zusätzliche 12V-Steckdosen Supplementary 12V sockets S5ACA Fernlichtassistent High-beam assistant S5DAA Deaktivierung Airbag Beifahrer Passenger airbag deactivation S609A Navigationssystem Professional Navigation system Professional S610A Head-Up Display Head-up display S654A DAB-Tuner Radio Bavaria C III S688A HARMAN/KARDON SURROUND SOUND SYSTEM HARMAN/KARDON SURROUND SOUND SYSTEM S698A Area-Code 2 für DVD Area-Code 2 for DVD S6ACA Intelligenter Notruf Intelligent emergency call S6AEA TeleServices TeleServices S6AKA ConnectedDrive Services ConnectedDrive Services S6AMA Real-Time Traffic Information Real Time Traffic Information S6ANA Concierge Services Concierge service S6APA Remote Services Remote Services S6NSA Komforttelefonie mit erw. Smartphone Convenience telephony with extended smartphone connectivity S6S4A Sprachversion schwedisch Language version Swedish S760A Hochglanz Shadow-Line High gloss shadow line S850A Zusätzl. Tankfüllung Export Additional Export tank filling S885A Bordliteratur schwedisch On-board vehicle literature Swedish S8KAA Ölwartungsinterval 30.000km/24Monate Oil-maintenance interval - 24 months/30,000 km S8S2A Codierung Alarmsignal Coding alarm signal S8S3A Automatische Verriegelung beim Anfahren Automatic locking when driving off S8SMA Fahrgestellnummer von aussen sichtbar Car ident. number visible from outside S8TGA Diebstahlsicherung Thiefproofing device S8THA SPEED LIMIT INFO SPEED LIMIT INFO S9AAA Aussenhautschutz Outer skin protection /Anders |
|
|
Den kan ju iofs redan vara momsad och då drabbas förstås inte andra ägaren, men viktigt att kolla det som Jörgen skriver. /Anders |
|
| Tack, tack. Ska förra detta vidare till polaren. Har också fått veta att den ÄR beställd i/från England. | |
|
Firman är positva att ha att göra med. På en svensksåld bil har du vissa saker som DNA-märkning, Connected Services som är kopplat till ett svenskt simkort samt M-performance paket där en M-förarkurs ingår. Skillnad på kostnad i försäkringspremie då denna inte har vagnskadgaratin i tre år och för att det är en import och ännu större skillnad den dagen då den svensksålda behöver vagnskadegaranti, om man hör med den lokala verkstaden så vet de säkert mer kring . Det jag vet är att de aktioner som kommer internt och raden varit, några slangklämmor i motorn och något CAN-bus relaterat så blir man uppringd. Mvh Asken |
|
|
Jag tror att man kan se det genom att det står på engelska på specen ovan, jag har för mig att det står normalt på tyska om den är såld i Tyskland ursprungligen. Värt att kolla är även försäkringspremien. Ung förare, boende ex. vis i storstad och helförsäkring på en M4 = dyrt. Försäkringspremien kan lätt äta upp "förtjänsten" med att köpa en import kontra en nästan ny svensksåld med vagnskada och fri service. Han kan även kolla om ägaren köpt till fri service, som jag och några till gjorde när vi köpte nya BMW i England förra året. Jag kollade precis i min mailbox och jag har där en offert på en M3 F80 rätt fullmatad och den hamnade på lite drygt GBP 50.200. Tillkommer sedan svensk moms på detta och transport. Nånstans där bör ägaren ha betalat för bilen. Det är alltså ett mycket bra pris på denna bil overthere, även sett till dagens valutakurs. /Anders |
|
|
Med tanke på språkversion och pappren är det mer troligt att den är köpt ny i Danmark eller Finland. Alla UK-bilar jag sett har haft arabiska + engelska papper och engelsk språkversion. Tyska bilar har landversion L801 tyskland och har normalt tyskt språk (går att beställa vilket man vill exempelvis engelska eller franska). Det går att se om den varit registrerad i ett annat land och i så fall vilket eller om den är intagen ny. Angående bilen är det bara att jämföra och se om den har ett fördelaktigt pris till exempel mot denna Länk Mvh Stephan |
|
|
Stephan, vi som beställde nya BMW-s från England ifjol specade med svensk språkversion och så har säkert även denna ägare gjort, det är tydligen bekräftat ovan att den är köpt i England. /Anders |
|
|
Det här är iofs gammalt som gatan men:? Länk Mvh Asken |
|
|
Att hamna i ARN kan alla göra. Det viktiga är hur man beter sig när utslaget kommer. Ännu smidigare förstås är väl att acceptera reklamationen men ibland vet man inte vad som ligger bakom som utomstående. ------- //Lövet |
|
|
Helt korrekt, det finns hela spektrat att ta hänsyn till. De verkar inte förekomma på senare år där, ny ägare kanhäna eller annan inrikgning/management? Mvh Asken |
|
![]() 2.226 530d G31
Asken: Det var en helt annan ägare då till firman. Micke är grym ha göra med. |
| Tisnar Bil är seriösa och M4an har bra utrustning. Bara att handla om priset känns rätt. | |
|
Kalas Jörgen för input! Mvh Asken |
|
|
Gällande det som Asken skriver , så stämmer det att DNA märkning ingår på svensksåld bil. Detta går dock att göra i efterhand till en kostnad av 1500:- . M-Perfomancekör pkt ingår dock inte vid köp av bil Sverige utan kostar 24 000:- i samband med bilköpet. Försäkringen på en import är självklart ngt dyrare, men man bör beakta att självrisken är betydligt lägre vid skada . Mvh Sungan |
|
|
"självrisken är betydligt lägre vid skada" ? Hur menar du då? Du menar väl att den är lägre på en "svensksåld" bil? Importen blir nog rätt så mkt dyrare här på en ny M-bil och givetvis beroende på förare och var man bor. Säkert får man räkna med dubbla premien skulle jag tro. Den bör iaf vara minst tio procent billigare än motsvarande svensksålda. Den bör ha kostat mindre än 700 tkr inkl svensk moms i inköp. Värt att känna till. /Anders |
|
|
Anders det jag menar med självrisken är att på en importerad bil där du som ägare betalar helförsäkring kan du välja mellan självrisk oftast 3 eller 5 tusen. På en svensksåld bil i detta fall en M4 så är självrisken 10 000:- + moms vid skada under de 3 första åren som bilen har vagnskadegaranti. |
|
|
aha då är jag med :-) /Anders |
|
Verdi |
Jaså, så Charlie får lite business från Uppsala fortfarande? :-) Ett bra köp om man vill ha en M4. Den M3 på 50 tusen pund som Med känsla har offert på skulle kosta drygt 750 tkr innan den är hemma och då har den fått rulla 200 mil den med. Men tänk om pundet stått under 10 spänn fortfarande? Ojoj. :-) Lite konstigt ändå för tisnar skriver såhär på sin hemsida "Då vi endast säljer svensksålda bilar så kan vi endast byta in bilar som är svensksålda." |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.