AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.060

Kamkedja nervös att den kuggar

po
457
pompa_kumla
Bmw 330 E90
Hej lite nervös att kedjan skulle kugga över har läst runt lite och på e46 verkar de raka 6orna klara sig bra hur är det på e90 har en 330 antar det är n52 motor

Man kanske skulle byta sträckaren i förtid hinnan det händer?
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Det låter tråkigt om du går omkring och är nervös för BMW´s sexa har aldrig haft det problemet till skillnad från främst bensindriven fyra (N42) i E46 och den nyare dieseldrivna fyran (N47 fr. 2007) i E9x. Och då är det N42 som hade problem med sträckaren, som bör bytas mot en uppdaterad modell, dieselmotorn har en annan sorts problem.

En N52 hade jag inte varit orolig över så länge den får och har fått service som den skall!
se
123
selaja
325IM e36 1993 Individual
325 e91 2006
Hej

Jag har en 325 med n52 motorn. Känner inte till att de du nämner har hänt sexorna. Har säkert gjort de men de är inte vanligt som några 4:or som finns i modellserien. Dock så skadar de inte att byta olja oftare än 3000mil eller 2 år för gammal olja sliter på alla komponenter. Jag bytet var 1500mil de känns lagomt dessutom är oljefilterna löjligt små.
po
457
pompa_kumla
Bmw 330 E90
Bjeser gött visste får jag väll sluta vara nervös då :)

Eftersom jag har tänkt att ha kvar bilen så länge det bara går lämnar jag inte in den på service kontrollera vätskor själv och olje byte vid 1500mil det lämnar jag in så får jag kvitto också i fall jag nu skulle sälja den.

Vad tycker ni om att byta glykol det är ju en longlife som jag fattade det som aldrig behöver bytas men kanske dax å göra det nästa år har 9 år på nacken nu?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.