|
|
|
|---|---|
|
Hejsan. Min e38 750 har en tendens att när den står på tomgång ibland gasa av sig själv? Den varvar alltså upp precis som om någon satt i bilen och trycker ned gasen för snabbt släppa den igen. Ibland inträffar även det motsatta...dvs att bilen på timgång "dör" i ca 0,5 sekunder för att sedan gå normalt igen. Har även inträffat att motorn under färd accellererat av sig själv...rätt obehagligt om man inte är beredd. Tips?....LMM bytta för info. Mvh Skalman | |
|
Tja! Det känns som att en felkodsavläsning kan vara ett bra förstasteg att ta. Det är iaf. det jag själv skulle gjort. :) Mvh K www.saveawreck.com |
|
|
Hej igen... får inga specialla felkoder vilket är märkligt. Bytt LMM, insugspackningar, vevhusmembran,stift,kablar,bränslepump,filter,vevaxel o kamgivare, tempgivare (på vattenpumpen) samt EML. EML bytte jag mest för att jag hade en liggandes på hyllan. Börjar fundera på om det kan vara en kall-lödning i någon av DME boxarna. Söker vidare till helgen, tack för ditt svar iaf :) Mvh Skalman |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.