|
|
|
|---|---|
|
Fick ett pris av BMW på 6900:- för Kalix slangvärmare inkl kupefläkt. Är det värt att vänta på någon kampanj eller verkar det vara ett okej pris? Vet inte om BMW brukar köra kampanjer närmare vintern eller inte? Vi pratar alltså såklart om en eldriven variant. Andra tankar kring montage av detta? | |
| Låter ok pris, skulle jag ha tagit som komplement till diesel värmaren om man fått reda på att det inte värmde motorn....slangvärmare bättre än inget. | |
|
Ok pris, du kan ju jämföra med en el-verkstad typ Dieselservice eller något liknande men de lär ju inte ha samma monteringsvolym eller de instruktioner BMW säkert tagit fram för sina mekar gissningsvis. Slangvärmare är fördelaktigare än blockvärmare då vätskan cirulerar i hela motorn. Blpockvarianten värmer bara utifrån och in till oljetråget. Kampanj på elvärmare hade min verkstad i somras, nu till vintern är det nog stdpris. Mvh Asken |
|
|
Det verkar vara ett OK pris om allt ingår, bara delarna kostar ju en slant, säkert runt 3000 kr. Jag monterade det själv men det var rätt drygt, inget jag vill göra igen, svårt att ta sig igenom torpeden in till kupén. Såg att Mekonomen har Defa kit men problemet är att de har en 2100 W kupévärmare och en 550 w slangvärmare vilket blir för mycket för en 10A säkring, kan vara värt att tänka på och ev. ta en kupévärmare med lägre effekt om man inte har 16A säkring. |
|
|
Verkar vara ett OK pris. Ofta går det att ställa in kupevärmaren i 2 olika effektlägen. Bestäm dig ifall du vill ha kupevärmaren "fast" monterade eller ej. Väljer du fast så skall den vara så tunn som möjligt samtidigt som du slipper hålla på att ta i och ur den hela tiden. Slangvärmare är att föredra. Fundera också på ifall du vill ha en batteriladdare samtidigt eller ej. Särskilt under vintertid är det bra att underhållsladda batteriet (tror/tycker jag). Både Defa och Calix har detta som tillbehör till sina värmare. /mården |
|
|
@Mossbo Visst går det väl att enkelt koppla in motorn i slingan så att dieselvärmaren värmer både motor och kupé? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.