|
|
|
|---|---|
|
Hej hej, Experterna kanske kan ge mig lite fingervisning (är i färd med att köpa loss min förmånsbil). Har såklart kollat kvd och även pratat med min ÅF (och en till därutöver). Däck i bra skick, är ju "standardpaketen" på bilen med automatlåda, halvskinn, Pro-stereon och alpine-eftermonterat (BMW), drag, MoK. 19" BBS med nya Michelin PS runtom och 17" BMW orginalfälg med Hakka7 (ok skick). Blästrad ruta och ett par stenskott som sig bör efter snart 11.000 mil. Advantage-utrustad tror jag den är om jag inte minns fel(?). Inget onödigt direkt. Är ju lite spridda skurar på värderingen varför det skulle vara kul att höra vad Ni säger. Kollade runt lite försäkringar och boende i Norra Norrland verkar ju endast LÄnsförsäkringar vara vettiga som är 1000kr billigare än BMW orginal. Vardia, Dina och If offererar alla årspremier som är 3000-13000kr dyrare per år. Något bolag som brukar vara duktiga på BMW som jag missat kolla? | |
|
Kolla med alla bolag du kommer på. Trygg Hansa har gett mig bra priser på sistone, Aktsam är ett annat. Folksam ett tredje, men de har inte varit billigast för mig. Googla så hittar du nog en mer heltäckande lista på olika bolag. __________ Mvh Grelle |
|
|
Det är väl som vanligt: ett bolag som är billigt är väl inte nödvändtigtvis bra. Däremot är ju Länsförsäkringar ett bra bolag med bra villkor. Kolla med Gjensidige också vet jag. De är rätt bra på BMW och har bra villkor. Du har väl mer grejer än en bil att försäkra? Du bor väl någonstans, och kanske har barn, husdjur en mc eller en båt eller till bil kanske? Jag hade ju begärt ett helhetsförslag från LF och If/BMW Orig och se vad de gett för rabatter. Dessutom har du direkt 10% på BMW original om du är med i BMW Club Schweden. |
|
|
Lånar tråden liten Varför är 320d ca 4500kr dyrare att försäkra om året än 318d? Är den med i mer olyckor eller vad? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.