AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.198

Bmw, vitt rök från motor locket..?

Hi
32
Hit-Man
318i E90, 2008/9
Hej!

Jag har gjort service, kamkedjan, spännare hos en bilservice i gbg, Angered (fälgkungen.se) men bilen har krånglat efter 15mil. Innan har själv bytat olja och fixat små grejer men nu ligger bilen på parkeringen, helt död. Går inte mer än 2,3 meter liksom. Kommer vit rök från motorlocket ocj den verkstan verkar inte ärkänna fel. Vad kan det bli? Vad tror ni? Jag har betalat en summa och orka inte betala mer.
To
1.485
Tomas_e36
320Ci -04 E46
I samband men kalla fakta om bilverkstäder förra vecka så finns det säkert något organ som borde hjälpa till med sånt nu.

Vill du ha något bra gjort - så är det bäst att du gör själv!
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Började bilen krångla direkt efter service eller kom problemen först 15 mil senare?

På vilket sätt är bilen helt död? Vit rök kan ju vara vatten och det kan uppkomma p.g.a. en trasig topplockspackning eller värre. Men nu ska jag väl inte måla fan på väggen direkt...

Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Vad gjorde du innan, hur långt har bilen gått och är servad från början? Vi vet inget om det. Vattenpump? Remmar? Felkoder?

Det enda forumet skriver är detta men det har inte med verkstaden att göra.

Länk

Kolla under oljepåfyllningslocket om det finns "klägg" där samt om det kommer vit rök från avgsaröret eller om det verkar vara fukt i det.

Skulle inte köra bilen för om det läcker in vatten i motorn kan den skära.

Mvh
Asken
Hi
32
Hit-Man
318i E90, 2008/9
Hej!
Vit rök kom som olje ånga, men när jag startade bilen igen efter några timmar kom inget rök men bilen orkade inte köras 1m.

@Grelle
Ja, jag märkte att bilen knappt gick/varvade efter 140km/h men jag tyckte att det va på grund av ny gjort service och tänkte vill inte köra tvinga bilen mer. Bilen pajade efter 15mil.

@Asken
Bilen har gått runt 18t. mil och är servad från början med olja och tändstift och små grejer.
Pappas bästa vän jobbar på BMW och han servade min bil hela tiden, men just den tiden med kamkedja va han på semester en månad och jag va lite dum, hittade annan verkstad som andra VARMT rekomenderade. Pengarna för servicen va absolut inga problem och jag betalade det de ville ha.
Bilen är igen på samma verksta i gbg och hoppas att allt fixar sig.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.