|
|
|
|---|---|
|
Har i min E90 320i ett vibrerande missljud som uppträtt mer och mer i samband med då bilen belastas på låg växel och runt 1000 - 1200 varv, tex då man kör uppför garageuppfarten. Alla plastkåpor osv satt ok och det var inget kedjerassel. Idag kom svärfar förbi och då kunde han köra bilen upp och ner på uppfarten och jag kollade ner i motorn då den belastades. Det jag såg var att remmen i motorns framkant, (fläktrem-drivrem eller vad det kallas,,.) var vad som orsakade missljudet. Då den nådde ett visst moment av belastning började remmen flexa upp och ner för att plana ut och gå normalt vid lägre/högre varv-tal. Det lustiga är att om jag på plan mark, utan belastning gasar upp i detta varvtal händer inget med remmen, alltså enbart under belastning. Vad kan detta vara? Någon spännrulle? Remmen sliten? Inga felkoder i bilen, inga varningslampor eller annat. Enda jag märkt är att bilen blir mer och mer segstartad på morgonen, även om tempen ligger runt +10 grader. Detta enbart på morgonen. Om jag kör till jobbet och startar efter jobbet startar den normalt. Körde en batteri-rekond med batteriladdaren och då startade bilen mycket smidigt. Kan detta ha något samband att remmen inte laddar batteriet på samma sätt som tidigare? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.