|
|
|
|---|---|
| Funderar på en ledbar innanför de undre gallret, alltså under nummerplåten på en e91 msport. Någon som provat ifall det får plats? | |
|
Tror säkert det får plats, beror på hur stor LED ramp man köper. Hittade ett exempel på E60 på blocket Länk Jag valde istället ett par FF200 innanför njurarna pga två anledningar 1. Extraljusen sitter högre, vilket ger mindre egenbländning och mindre känslighet i höjdinriktning samt om vägen höjer/sänker sig. 2. LED ramperna kan inte konkurera med Halogen eller Xenon avseende räckvidd. Däremot ger de bra bredd på belysningen. Min installation inkl bilder hittar du här Länk Jag har tydligt beskrivet hur man kopplar in styrelen till relät på sidan 2. Relä kommer du att behöva oavsett om du väljer LED, Xenon eller Halogen extraljus Lycka till och lägg gärna upp bilder! //Anders |
|
|
Oj, det ser ut att vara en enklare inkoppling än den jag tänkt, eftersom monteringshål redan finns och utan montera ner fronten. Smart lösning, detaljerad info och snygga bilder. 5 av 5 bimmers! Tack för hjälpen. |
|
|
Tack! Jo, de fungerar fint också. Nu har man haft chans att mörkerköra lite och det är helt okej ljus i dem. Jag har förlängt helljuset med säkert 70-80m och runt 20 meter bredare på avstånd skulle jag säga. Enda pilliga var att få loss njurarna, men det var inte så farligt. finns gott om youtubes på hur man får loss dem. Det skall petas ner ett par spärrar på insidan och sedan drar man dem rakt ut. Återinstallation är att bara sätta på plats och skjuta fast. Det roligaste är när man får lite "shit! En polis" beteende från vissa trafikanter trots att man åker kombi. XD Jag kopplade in med ett vanligt extraljusrelä, ingen idé att springa och köpa dyra grejer bara för att man har xenon. //Anders |
|
|
Jag har en ledbar på min e91, det var förra ägaren som satte dit den och jag vet verkan effekt eller hur den är monterad. Det jag vet är att ljuset är inte jättebra. Det lyser väldigt brett men inte så långt Bild Länk |
|
|
Finns mkt skräp led å¨marknaden ! Så skulle rekommendera Vision x eller rigid inte billiga men med mkt bra ljus o så gott som helt omöjliga att ha sönder! Kommer en vision x idagarna som heter XPR den verkar riktigt bra! Körde med en Xmitter 21" på min F30 pga att luftintagen till bromsarna sitter i mitten! Lyser som 3 Bosch big knick Väntar på XPR serien nu så vi får montera något som lyser under vintern! Länk |
|
|
Filmklipp på Vision Xmitter 21" som jag hade monterat i vintras! Länk |
|
| Kolla in Ljusfascisterna på facebook där finns mkt kunskap | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.