AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
3.335

Erfarenheter av eftermarknadsstereo / navi 7" Android - till e46

bl
521
blade80
E46 330xiA, 2001
Hej,

Jag håller på och byter högtalare i bilen och jag vill också modernisera huvudenheten. Jag har en business-cd som de flersta håller med om att den presterar väldigt dåligt.

Jag har tidigare kollat på de Win-CE baserade varianterna och dom ser ju trevliga ut med ett customgränssnitt som ser ganska trevliga ut. Jag är nu ute efter samma sak fast till en bra androidvariant. Win-CE känns utdaterat.

Vad jag alltså är ute efter är en stereo som inte bara ser ut som stock android med några customappar utan en som har ett snyggt BMW-gränssnitt.

Vad har ni för erfarenheter?

Länk

Den här ser ju rapp och trevlig ut men det känns inte som att det finns något snyggt gränssnitt som håller alla funktioner ihop. Som sagt, man vill ju inte ha bara stock android med en app för varje sak. Radion är den enda delen som ser ut som något.

Länk

Den här har ju i alla fall ett gränssnitt men som sagt, Win-CE känns inte så roligt att lägga pengar på idag, sen är ju specsen inte lika imponerande ut heller.

Givetvis vill man ju ha den som ger bäst ljud också. Det är trots allt därför jag byter huvudenhet i första hand.

Sen en sak till. Måste man köpa ramen för att flytta ner klimatpanelen eller går det på ett enkelt sätt modda originalramen för det eller är det bara att be om problem?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.