|
|
|
|---|---|
Vanheden |
Tjena! Tänkte skrämma upp min 325:a litegrann (200-220 hk.) Vad är bäst och hyfsat billigt att göra. Är medveten om att jag bör byta kam och holka ur toppen, men behöver råd och tips ang. kammar , toppjobb osv. Har inte lust att kasta en massa pengar i sjön. Eftersom jag tänkte mig riktiga hästar så vill jag inte ha en massa råd om chip hit och 3 tum dit, capito? E de förresten nån som har en fräsch topp till salu är jag inte omöjlig. |
|
Turbo är populärt bland E30. Säg 10.000 kr och ca 230 hästar. Men glöm att den går igenom besiktningen, capito? /Manray/ |
|
Vanheden |
Tack för tipset alltså, men jag vill helst kunna besiktiga bilen utan att skruva av en snurra varenda gång. Dessutom får man inte samma ljud som i en trimmad sugmotor. |
|
Eftersom du vill ha "riktiga hästar" som du skriver så får du väl bygga en 2,7a. Men det är kanske inte så billigt. Turbo blir nog billigast och ljudet i en 325a med turbo e inte fel. Knöl med besiktningen dock... |
|
|
Har haft samma funderingar själv. Räknar med att ha 200 hk. på hjulen om jag byter till mild schrick kam, monterar extraktorgrenrör och fullflödeskat samt unichipar bilen. (Förutom K&N och sportavgas.) DEtta kostar dock en slant, allt nytt ca 20000:- med bättre beg kam och extraktor kanske nedåt 15000:- 4wd is king |
|
|
Jag byggde en 2.7 liters m20 motor. Effekt enligt claus på turbocenter ligger motorn på ca 230hk o 270nm.. Ej billigt att bygga en...om du hittar en turbodiselvev så klart. Bengan Länk |
|
|
Vanheden: Gör följande: chippa så den varvar 7000 *viktigt* sen köhler extractor rör porta ej toppen det behövs inte. Sen en 298 graders Dr.schrick kam. sen det viktigaste: höj kompet på den orginal är 8.9 ta upp det till 10.5-8 du blir det andra bullar =) Nästa år BMW 325 med M5 motor o turbo med komplett Stella breddning!!! |
|
Vanheden |
Tack alla visa män för er ovärderliga kunskap som ni bara vräker ur er till höger och vänster! Det får väl bli chip, extraktor, kam och komphöjning då. Ska väl gå att ordna för en överkomlig peng, vad tar Köhler för grenröret ca?. 325 med M5 motor med snurra låter rätt giftigt alltså, ungefärlig effektberäkning? Såg en E30 M3 med 3,6l M5 motor som gick rätt vansinnigt utan turbo.... |
| Vanheden: antingen blir det M5 3,8 eller M3 3.2 med turbo har tänkt bygga reggad banbil med min 325 samt bredda den så den ser ut som BMWs gamla tävlingsbilar såg ut på 70 talet dom är enligt mig det grymmaste som finns. ja i alla fall över 500 på driven ska det i alla fall dit. samt 150 på flaska är det tänkt. DET BLIR INGEN STRIPP BIL utan att snabb "leksak" på banträffar lite överallt specielt Gatbil träffar i Norge. | |
Vanheden |
Ha ha, 500 kusar på driven låter gött, för att inte tala om breddningarna du planerar. Det är sant att 70-tals CSL:erna ser riktigt brutala ut i banutförande, dessutom piskade de ju skiten ur det mesta på sin tid. Det låter som om du skulle kunna göra en favorit i repris. |
|
d MaxPower |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.