|
|
|
|---|---|
|
Då ordinarie helljus (bi-xenon) är rent bedrövligt funderar jag på att montera en led-ramp bakom undre kylargallret (M-sport). Nån som har några bra förslag på hur man enklast och bäst monterar den? //David | |
| Ingen?? | |
| Tveksan till led bakom galler, satt en på min F11, och tog bort gallret, men jag var väl mer ute efter funktionen än flärden. Dom är rätt känsliga då reflektorerna är så små mot de gamla hederliga. Hängde min bakom skylten och byggde innåt. | |
| Finns det inte inre helljus som på pre-lci som du kan utnyttja? | |
| Nix! De inre på LCI är endast i funktion om man har kurvljus. | |
|
monterat en led-ramp bakom njurarna på min e61 m-sport. Blev bra ljus tog inte länge att montera. Fick dock fila ner några millimeter på insidan av ribborna av njurarna, men de syns inte :) Här är en bild, min på den övre och farsans är den undre: Länk Måtten på rampen är 56cm bred, 7cm hög och 9,7cm djup |
|
|
Snyggt och diskret! Kan man få se en bil tagen från förarplatsen på en liten skogsväg med vanligt helljus och en med led rampen inkopplad. Det vore kul att se skillnaden. |
|
| Sim: Ska se om jag hinner fixa de under veckan :) | |
|
Det där var ju ingen dum tanke!! Då får man upp rampen på bra höjd också. Snyggt!! Hur fäste ni ramperna? //David |
|
| Det blir inga problem med kylningen? | |
|
Hej Åker en del i mörker och tycker ljuset inte räcker till. Såhär gjorde jag. Länk De sitter inte optimalt men de gör ett bra jobb och jag har dom året runt då de inte stör där de sitter. Det är 60w led. Nopp, stör inte kylningen vad jag märkt. _-*-_*_-*-_*_-*-_ Lennart |
|
|
nybbe_gefle: drog bara bort listen som sitter längst fram, sen borrade jag 2 hål vars listen täcker och hände rampen, drog även fast rampen i stagen som går diagonalt över kylaren. Absolut ingen vibration/fladdrande ! Pendlar rätt mycket Kiruna-Luleå på E10, kan absolut rekommendera att montera, gör stor skillnad. WGN: kylningen är byggd för att kyla i saharas öken, så antar att om en liten bit av kylaren är täckt så spelar de absolut ingen roll i Sveriges klimat . Folk monterar vanliga standard ljus (typ nbb 225/bosch navigatorer) utan att ha problem, så en ramp ska absolut inte påverka kylningen, då den täcker lite mindre av kylaren. Min ligger på stadiga 92 grader (530xd) |
|
|
Nu så har jag monterat led-rampen. Köpte en 20" 240W (24x10W) på Ebay och den fungerar riktigt bra. Monterade den i undre öppningen bakom gallret men tycker inte att det stör ljusbilden. Det ser ut såhär: Länk Med rampen tänd (närbild, hade inte monterat tillbaka njurarna ifall jag ville justera den): Länk Med rampen tänd (på ca 25m avstånd): Länk //David |
|
| Var tog ni ström ifrån. (helljus)? Jag har Xenon på min E61 Lci. Vet inte riktigt var jag ska börja pilla. Har 2 st 90W som jag tänkte sätta bakom njurarna. | |
|
Jag tog min styrström från vänster strålkastare (bixenon) och vid kontaktstycket till strålkastaren finns en blå kabel på plats 5 i kontaktstycket. Använde mej av en strömtjuv. //David |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.