|
|
|
|---|---|
|
tja har börja märka nu att min bakrute värmare inte fungerar som den ska.. Säkring är hel.. var ska jag börja kolla efter fel?? någon som har koll på vilka färger kablarna har i till värmaren? i härvan vid bakluckan | |
|
Touring eller sedan? Om sedan så kan du plocka bort sidopaneler på sidan av bakruta ock kontrollera sladdar/kontakter där? Har du köpt bilen med detta fel eller hade det hänt bara helt plötsligt? Har du tonad bakruta av plexiglas? Om du köpt bilen med detta fel så kan det vara att någon har haft tonade plexiglas skivor som kan ha orsakat kabelbrott vid montering. |
|
| Det är en touring och det verkar som att det varit trasigt sen jag köpte den i sommras men man märkte ju såklart inte det fören nu när det behövs :P | |
|
Det borde finnas anslutningar till kablarna någonstans vid rutan, testa om du kan mäta på dessa om det kommer fram ström. Du borde även kunna ohmmäta och se om rutslingan är hel med hjälp av dessa punkter. |
|
|
hittade den där övergången till rutan som är som en platt plast som leder strömmen till slingan och försökte mäta från den med vassa piggarna på voltmätaren men fick inget resultat. men vet inte om jag gjorde nått fel ev.. Går det att dra bort den plast saken från slingan eller sitter det fast lött eller liknande? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.