|
|
|
|---|---|
|
Har sedan ett tag haft klart för mej att familjens 318 touring E46 inom en hyfsat snar framtid skall bytas mot en X1. Det har dock varit svårt att hitta några lämpliga exemplar då bensinarna inte direkt verkar ha sprutat ut ur fabriken :) Jag har hela tiden varit inställd på en 6-cylindrig 28i X-drive. En 25i skulle också funka, men dom är ännu mer ovanliga. Har på sista tiden sneglat lite mot den nyare 4-cylindriga varianten... gillar egentligen inte alls turbo, men skulle gärna ha den nya automaten som kom med nya motorn. Finns det nån som kört båda versionerna? Hur skulle ni råda mej? Ni som har 4-cylindriga 28i motorn i 3- eller 5-serien, vad tror ni om dne i en X1a? den 6-cylindriga motorn har jag i min 130i och den är fullkomligt underbar, men jag kan tänka mej att kompromissa i familjebilen... (Diesel är inte aktuellt för mej, jag avskyr motorkaraktären, så alla tipsen om att välja en diesel kan vi skippa) /Jonas | |
|
6 cyl 28i:s är mycket ovanliga, de går fint men räkna med att de är lite törstiga. Många har 19"are och det gör en aningens ytterligare på förbrukningsfronten. Andrahandsvärdet är positivt för oss petrolheads då de flesta söker 18/20d modellerna. De nya turbomotorer är fina, dock blir det lci och helt andra priser. N52-motorn är den sista sug-sexan och en del av en mycket lång huv-tradition. Mvh Asken |
|
|
Asken: Törsten är inget problem, denna skulle rulla ca. 1000mil/år. Sen finns det en hel del 28i 4-cyl som inte är LCI. den 4-cylindriga kom mitt i modellår -11 och LCI kom modellår -13. /Jonas |
|
|
Vid de milen så är det sak samma vilket drivmedel du väljer. Fyror är inte lika kul som en sexa så det senare hade varit mitt val rättare sagt, är mitt val. 2.0d är lite halvtrist. Mvh Asken |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.