AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.028

316 94 compact taklucka

Tja ny här å köpt min FÖRSTA BMW== bara kört Volvo innan.

Valet blev en 94 316 compact. Riktigt trevlig bil kan jag säga e ju kanske inget vrålåk men sjukt trevlig att köra trots sin ålder.

Nu till ett problem jag har

Takluckan... den lever sitt egna liv den funkar ibland.. När den funkar så går den hur bra som helst. men ibland så tänds inte lampan på knappen typ den får ingen ström.
Jag har bytt knappen och relät som sitter uppe vid motorn. Det blev då bättre å funkade hela tiden nu under hösten tills nu för någon v så har lampan på knappen inte lyst en ända gång. Kan skriva med att lägger jag på tändningen så tänds den efter en stund. Kan det vara så att batteriet e så dåligt att den behöver allt från det å inget annat får belasta den? Läste med att det ska finnas ett till relä under ratten stämmer det?

Tacksam för svar
Mvh Night

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Trevlig förstaBMW och lättparkerad i stan.

Beträffande batteriet så när du har tändningen på eller startar, flimrar innerbelysningen då om du har den tänd?

Om inte så är det nog mer elrelaterat till takluckan och då kan nog andra hjälpa bättre.

Mvh
Asken
hej

Tack för svar.

Nja den flimrar inte dock lysser den starkare när bilen startas vet inte om dte kan indikera på dåligt batteri. När du säger relät vett du fall det sitter en under ratten för mig med fast jag har ett uppe vid luckan med?

Parkera e sjukt lätt^^
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.