AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
4.953

E91 på KVD med motorlampa varning

gu
159
gusse
320i Touring 2009
Jag provkörde en E91 på KVD där motorlampan lyste gult och man märkte att den saknade effekt. Killen från KVD sa att motorlampan tänts när han körde fram bilen och visste inget mer. Det stod inget i testet om att bilen skulle ha något fel på drivlinan.
Jag frågade killen om hur man gjorde i det fall man köpte bilen. Han sa att det tar man vid utlämningen, antingen kommer man överens om ett nedsatt pris eller att köpet går tillbaka. Dvs man köper grisen i säcken låter det som.

Jag mailade och ringde till kundtjänst och frågade hur de ser på saken. Tjejen återkom per mail och sa att de hade testkört den nu och ingen lampa lyste.

Jag undrar om de mörkar detta, eller vad ska man tro? Vågar man buda på den?
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Jag har köpt flertalet bilar på KVD och reklamationerna är ganska enkla. Dyker det upp ett fel efter köpet som inte stått i deras skriftliga beskrivning står de för reparation så länge det inte är en normal slitdel. Har inte provkört en enda bil innan köp faktiskt.

-------
//Lövet
gu
159
gusse
320i Touring 2009
OK. Men skulle man ha riktig otur och felet är intermittent, när man hämtar ut den så är den ok, dagen efter är det ett fel för 15000 kr. Eller är jag för pessimistisk nu?
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Då ska de stå för den reparationen om inte det står i beskrivningen.

-------
//Lövet
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.