AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
4.320

Clio Sport vs E36 328, vem är snabbast?

Sida 2 av 6
sebbe_bmw
Jag är också med på att ta ett race!

Välj själv... 540 eller X5 eller kanske 1200?=)

Ha det

Sebbe
viobebe
Grabbar sluta!Vissa av de här små bilarna går faktiskt väldigt bra.Körde själv en 525i-24v och tog ett race mot brorsan då och då "Peugeot 205 GTI-92".Jag kan säga att jag inte lekte med honom.Upp till 170 gick Pegan som ett skott.Vi skall inte överskatta BMW.Detsamma gäller 325i E30,mosade hur många sådana som helst när jag själv hade en 205 GTI-90.Glömmer aldrig när en kompis hade en 325i E30,vi drog på en industristräcka gång på gång och han fick pisk hela tiden.Jag tror inte ett dugg på någon här som skriver att deras E30 325 går så bra som de beskriver.Jag gillar inte Franska bilar men rätt skall vara rätt.PS brorsan har fortfarande kvar sin Pega,jag har haft 2st BMW efter som jag sålt,det som stör mig att han bara bytt startmotor tills nu.(haft bilen i 6år)medan jag mer eller mindre bytt delar för minst 10.000:- på varje bil.Är det så att kvalitet betyder solid känsla och inget skrammel eller skramligt och burkigt men att grejerna håller?
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Man ska självklart inte förringa franska småbilar, för mera bekväma och komfortabla småbilar än de franska finns nog inte. Hyrde en vanlig Clio på Mallis, trevlig bekväm upplevelse.Har ägt två renault en R8-65
första serie tilverkade bilen med skivor runt om och kopparrör till bromsen (bakmonterad motor) samt en R5TS-80 trevligare småbilar får man leta länge efter.
Peggutten är ju inte så tokiga heller, men cittror betackar jag mej för.

MVH
Hasso
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Vill du inte ha Citroén Hasso? Jag trodde du tyckte det var kul att skruva med bilar! ;o)

Mvh
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Johan:Som nybliven delpensionör pga sönderskruvade händer (nervskador)så kan jag inte tyvärr inte göra det jag tycker är allra roligast längre.Utan att förlora känseln veckovis.Så nu försöker jag repa bilar med huvudet istället som du kanske märkt :))
Och en cittra kan nog ge nervskador i huvudet också :D

MVH
Hasso
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Hasso, jotack jag svor mer än en gång på "Bettan" (min flickväns Citroén BX 14TRE) innan vi sålde den.

Den rullar (tror att den funkar fortfarande!) numer längst upp i "lapphelvetet" efter att den blev deporterad dit pga allmänt lynnigt humör! :o))

Alltid var det något som inte ville som jag på den bilen!

Mvh
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Johan:Det värsta är ju att de riktiga cittraentusiasterna erkänner ju aldrig att det är nått fel på dom:) Tycker att vissa undersökningar hos ett av oss välkänt märke visar på samma tendens :D

MVH
Hasso
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Hasso, jo men den stora skillnaden är att det bilmärke du nämner är mycket dyrare och därför ALDRIG går sönder :oD

För övrigt verkar det som om Cittrorna håller extremt ojämn kvalitét, vissa bara går medans de flesta bara krånglar:oD

Mvh
cliosport.nu
jahaaa... så underlaget spelar ingen roll? Råkar nämligen varit blött när clion testades. Klart som f-n att siffrorna inte stämmer då 172 framhjulsdrivna pollar ska ner i backen *viftar bort eritos försök till fakta*

Nepp, slutsnackat!! Dags o sätta hårt mot hårt. Tid o plats för ett litet race vore hög tid. Tysken förlorar ju alltid, har Ni inte lärt er det efter 60 år? *blink*
/Mr.328-frier

ClioSport.nu
bulldog11
Köp en rysk bil då... De vann kriget!
Visa användare
721
Constrictor
Volvo XC70 D5 AWD -15 & Saab 9-5 Aero -07

Suzuki Hayabusa
Dock ej att förglömma: Det rör sig om 172 FRANSKA hästar.. Muahahha...

//Kungen Af Malmö

Kungens bil ==>> Länk
fa
36
fartfylld
328i Touring -95
Min kompis har en clio sport och honom tar jag i alla väder....finns inte en chans att en clio sport piskar en 328...det säger ju sig självt.
cliosport.nu
Constrictor: precis! Muhahahahah!! :)

fartfylld: jazzå... det säger du. Den cliosportägaren får gärna komma till Ö-bro nu på lördag, 14/9. be han/hon maila mig på joel@jx2.net eller på 070-311 02 03 Cliosport-träff serru!
/J

ClioSport.nu
//
755
/// M3 Frazze
M3 E30 -87
325 cabrio -94
Är ju f*n att du bor så långt iväg, hade varit ett sant nöje att rasta sk*ten ur både dig och din trimmade gräsklippare...

/// Better Make Way \\\
cliosport.nu
Onsdag! 328i E36 -97 mot Cliosport 2.0 16V -00

Grabbar, erkänn... ni e lite shake:y!! TÄNK om beemern får pisk... ujujujuj ;-) Då blir det en "Kalle står o pinkar på BMW"-dekal bak på min bil *smilar gött*

Om clion får pisk? tja... inte så mkt o göra åt... 6:a, mer hästar, större volym, mer vrid, högre toppfart... Då har vi iaf testat!
Lite fusk o eg. inte i samma klass, men kul ska det bli!!
/Mr.Clio

ClioSport.nu
Det beror mycket på vem som rattar bilen. Går ju inge bra med skit bakom ratten även om det är en clio eller bmw. :)

/Johan

www.burnout.dot.nu <--- Min bil
Visa användare
268
simon e30
320i e46 -99
Jag spöade en 328 e46 i helgen, men det hade nog mer med förare än bil att göra.

körde med min 325 e30

Länk
Det beror VÄLDIGT mycket på vem som rattar bilen! Jag är ju ingen van streetrejser precis....

Joel: Vi får köra några st repor så jag hinner få in formen =)

Jens
Visa användare
721
Constrictor
Volvo XC70 D5 AWD -15 & Saab 9-5 Aero -07

Suzuki Hayabusa
"6:a, mer hästar, större volym, mer vrid, högre toppfart"
Dock ej att förglömma: KVALITÈ!! Summan av kardemummam = Bättre bil! Härligt att kunna föra en diskussion i höga hastigheter utan att behöva SKRIKA TILL VARANDRA när man sitter där i sin franska sardinburk o skakar! ;-)
Muahahaha!

//Kungen Af Malmö

Kungens bil ==>> Länk
L3
323
L33t
Bmw M3 -89
Bmw M3 -01
>Clio är det det din bil den gula på cliosport.nu
sidan, den är väl moddad isf. med ferrita och chip
om jag inte läste fel?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.