|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag fick en lite obehaglig upplevelse på väg till jobbet. Det kändes nästan som att någon sög tag i ratten och ryckte till. Detta på en väg som jag åker mer eller mindre varje dag utan problem. Jag stannande vid närmsta bussficka och tittade så att det fanns luft i alla däck, och det fanns det. Jag stängde även av stereon men hörde ändå inga ovanliga ljud. Samma fel återkom ett par gånger sista milen till jobbet. Jag är dock inte säker på om det var åt samma håll varje gång, men minst en gång var det kraftigt åt höger. Jag åker på dubbdäck. De minsta enligt tabellen i dörrkarmen. Vad kan jag testa för att hitta något som är fel? och vågar jag köra hem om bilen beter sig så? (Jag har 10 mil enkel resa hem från jobbet) | |
| Bilen spårar pga kassa vägar. Gissar att det var typ första turen med vinterdäck | |
|
Låter helt klart som att främre bussningarna till bärarmarna bak är kassa - då slingrar sig bilen som en kåt orm... Har råkat ut för samma sak en gång och det var direkt obehagligt och rent farligt beteende. Bytte samma bussningar i förebyggande syfte för något år sedan för andra gången. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| @Dawwe, Det var 4:e dagen med dubbdäck. Så det borde ha blivit efter ca 69mil Men jag tror att det var första som det inte regnar. | |
|
Fjäder av bak? Kan hända vissa och är det nära toppen syns det inte alltid, om det finns snedslitage på sommardäck är det hjulupphängningsrelaterat. Asken |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.