|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Till skillnad från del så behöver jag inte (alltid) åka av för veta var gränsen går. ;) | |
Esa |
Johann Vem var det där sista nämnat för? Jag har 170 strax efter bron, jag pressar allt det går. I början tror man det ska gå käpprätt åt helvete men det håller i bättre än man tror trots gatdäck. Knutstorp 1.16.35 Gelleråsen 1.24.50 Kinnekulle 1.06.38 Anderstorp kort 1.06.44 lång 2.04.30 |
|
Esa, Det var ett skämt riktat till Gustav men även till mig själv. De flesta har väl varit av nån gång. 170 med gatdäck är impnerande. Fö var de lite folk som var av på Kinnekulle har jag hört. ;) *Inte riktat till Esa* |
|
|
Anders C: Att det sladdar i kurvan, kan det bero på att dina bilar är från tidigt 70-tal då gummit knappt var uppfunnit.....???? Jag håller med Johann........ MVH Ingenjören |
|
|
Esa: Jag körde Anderstorps korta på ca 1.08 med en Golf VR6 och Volvo 760 TIC (med däck från -89 och Biltema stötdämpare....) Med kompisens M3 (körde lungt med lånad bil.....) så körde jag på ca 1.05. Den var dock ett antal år nyare än din M3:a. Kul att någon VÅGAR redovisa sina tider på detta forum.......... MVH Ingenjören. |
|
Esa |
Ingenjören Ja, någon måste ju offra sig. Skämt-å-sido, jag tycker det är kul att veta vad andra kör på, därför bjuder jag på mina tider. Uppmanar andra att göra likadant inte för att öka tävlingsmomentet utan bara som "kul" jämförelse. Jag tävlar mot mig själv, blir mäkta besviken om jag inte kör snabbare än förra gången. Det bästa med bankörning är att se sig själv och bilen utvecklas. Knutstorp 1.16.35 Gelleråsen 1.24.50 Kinnekulle 1.06.38 Anderstorp kort 1.06.44 lång 2.04.30 |
|
Esa: Håller till 100% med dig. Ingenjören: Nja, däcken är inte från 70talet. Men för tillfället är dom den svagaste länken på bilen efter föraren ;-) Knutstorp 1.21.4 Kinnekulle 1.10.4 ...än så länge |
|
|
Kinnekulle 1.04,3 med passagerare och AC på Gelleråsen 1.18,låg Nürburgring 8.30 fullt varv Sviestad snabbare än alla i Fordklubben :) |
|
|
Visst är det så att alla dessa tider har någon annan i efterhand kommit och berättat för er om? Att de liksom klockat er på på skoj? Liksom lite som kuriosa? Eller hur? ;-) (För eftersom försäkringen inte gäller när man tar sin egen tid är det väl självklart ingen som gör det? Eller hur? ;-) Mvh / Micke R |
|
|
Kanske är dags att bli av med oskulden på mig och bilen:)?! *Ser ni nån på banan med varningsblinkers på och kör i ca 60km/h så är det bara jag som blir av med oskulden:D* F*n va sugen jag blev nu då.... //Stephan ______________________________ Länk |
|
Esa |
Steffe Hur kan du veta att man åker av om man kör 180. Första gången jag körde på kinnekulle var förra året. 3-4 varvet fick jag sladd i 150 efter bron, överstyrning pga för högt tryck i bakdäcken. Då var man redo att ställa bilen och fundera vad fan man höll på med. Nu kör jag 170 med 3.73 utv. och bättre diff annars samma bil. Jag ger mig tusan att det går att köra fortare om jag bara kommer snabbare ur kurvan före målrakan så jag får upp farten. Knutstorp 1.16.35 Gelleråsen 1.24.50 Kinnekulle 1.06.38 Anderstorp kort 1.06.44 lång 2.04.30 |
|
Esa: Vad kör du på för däck? Anderstorp korta 1.05 ,M3-93 Anderstorp långa 2.00 ,944T-87 |
|
Steffe |
Egen erfarenhet. Det är stor skillnad på 170 och 180. Sen hänger det på mätaren (olika bilar), chassi inställningar, däckval, temperatur mm. Men med bra vilja och en schyst bil lyckas du säkert. Lycka till! |
|
STEPHAN: klart du ska prova på bankörning med din bil! :)...tycker allmänt det är väldigt lite E34:or på banträffarna...ok,att det är en lite tyngre bil men en Alpina el M5 måste ju funka rätt bra... |
|
|
Trots R-däck så vågar jag (än så länge) inte fortare än 160 under bron. Men 160 är som lägst dvs precis efter man bromsat klart o svängt in, sen gasar jag förbi apex (försiktigt) o ut på rakan (fullt ;-) Kinnekulle 1:03.4 Mantorp korta 0:58.9 Gelleråsen 1:20 /Magnus ----------------------------------------------- M3'an är till salu: Länk |
|
|
Är det inte som man brukar säga... - Har man tid att titta på hastighetsmätaren så går det inte tillräckligt fort? :-) |
|
|
Pizza-P : det stämmer nog bra..jag har ingen aaaning om hur mycket jag har haft under bron... :) |
|
|
Pizza-Power, Du har säkert rätt men kom dit nästa gång så skall jag varva dig! :D |
|
|
Kul att se att du funderar på att komma Stephan. Slå till nu, kanske några fler också vågar hänga med? Ser att det snackas tider nu för fullt, senaste klockning en kompis gjorde var 1:04,4 på Kinnekulle. Men det beror ju j-vligt mycket på hur mycket trafik det är på banan. Vi får rejsa lite den 28e Esa, jag vill också nagga av några tiondelar. :-) De som kan, kör. De andra putsar.... ....och livet är för kort för att inte använda sina grejer. |
|
Esa |
Jag kör på TOYO Proxes T1-S 225x35x18. Regnar det lär jag hålla mig hemma finns inte nog mönster att köra i regn med Knutstorp 1.16.35 Gelleråsen 1.24.50 Kinnekulle 1.06.38 Anderstorp kort 1.06.44 lång 2.04.30 |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.