AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
34.579

Kinnekulle - åka på bana 28 September

Sida 1 av 2
Hej på er!

Det är ett litet tag kvar, men aldrig för tidigt att flagga för möjligheten att åter igen åka runt på Kinnekulle Ring! I jämförelse med en dag på racerbanan finns det gott om plats och möjlighet att lägga måååååånga varv. Vilka kommer o med vilka bilar?

/PP M3 94
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Jag kommer med M3:an.
st
2.200
stensth
BMW 320D Touring M-Sport-2011
Vilka är det som anordnar denna träff?

Det är Bmw Sport Club. Info har dock inte kommit upp ännu.

www.bmwsc.com

st
2.200
stensth
BMW 320D Touring M-Sport-2011
Kanske man skulle komma förbi en sväng med nya bilen sen och köra lite med den då kanske!

Annars så blir det nog Bmw-träffen i Ängelholm samma helg!

Fr
251
Fredric
320i -09
M3 E30 Köhler 2,7
"vi" kommer nog med 3 st. M3 E30....

Visa användare
516
_Johan_
320d Touring '09
330ci '01
Vi har bytt datum på Sydschleife för att inte krocka med Sport Clubens körning på Kinnekulle Ring. Nytt datum är den 29/9 dvs dagen efter Kinnekulle Ring.

Mer info finns på Länk och för de som är medlem så kommer utskick på mailen om 10 minuter :)
Esa
Jag ska köra slut på mina däck, lyckades inte med det sist. Måste dessutom förbättra min tid.

Hur många är det som håller fullt under bron?

Knutstorp 1.16.35
Gelleråsen 1.24.50
Kinnekulle 1.06.38
Anderstorp kort 1.06.44
lång 2.04.30
Peter
tja.. man kanske skulle åka en sväng till på kullen :)

är det inga fler körningar på gelleråsen? nån som vet?

Esa; ..jag håller inte riktigt fullt under bron, släpper bara av lite på gasen och "fegar" lite :)
An
404
Anders C
2002 -73
2002ti -69
320i -78
Är det inte Opelklubben som arrangerar och bmwsc + gtiklubben som är inbjudna?

/Anders C
Peter
Anders C; jupps, så här står det på opelmotorsports hemsida:

"Missa inte Kinnekulle-träffen 28/9 2002!

Som Opel-entusiast får du inte missa vår Kinnekulle-träff 28/9. På plats finns Opel Team Sweden som bland annat har med sig STCC-vectran. Övriga inbjuda klubbar är BMW Sport Club och VW GTi Klubben."
Mi
542
Micke R
328i -98
Jag kommer förmodligen, min kompis har köpt et riktigt hårigt GTI-järn, det kan man inte missa.

Personligen kommer jag köra slut på det lilla som återstår av mina däck. Det är dock std-däck så ha lite tålamod med mig = Rundningsmärket! ;-)

Mvh / Micke R
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Esa,

Jag antar att du menar att låta bli att bromsa innan bron. Jag bromsar innan men jag håller iaf fullt under bron, gör inte alla det? Håller ca 170 där.

An
404
Anders C
2002 -73
2002ti -69
320i -78
"hålla fullt under bron" innebär att du planterar högerfoten i golvet på utgången till målrakan och släpper den inte förren inbromsningen till kvarnkurvan.

Underlättar om man inte har altför mycket mos i maskin :-) Jag har inte allför mycket mos i min maskin, har ännu inte vågat ändå. Dåliga däck är min bortförklaring, vad är er ;-)

/Anders C
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Anders C,

Skulle jag göra det skulle min bil inte vara så fin efteråt. För mkt mos.
Mi
542
Micke R
328i -98
Jag gör som Johann (dvs bromsar innan bron) men det går inte fortare än 120-130 inunder bron. (Just under själva bron har jag dock åter klivit på fullt.)

Jag har inte så mycket mos men det skulle ändå gå för fort för min tunga bil på sina std-däck att jag skulle gå av i spenaten om jag höll fullt.

Mvh / Micke R
Steffe
Anders C och Peter,

det är ett ordinarie banmöte för BMW klubben/BMW Sport Club, att vi är inbjudna är en ren formalitet. Jag har själv bokat banan - åt dom isf.

När inbjudna kommer upp på www.bmwsc.com så kommer det inte att formuleras på samma sätt som opelklubben skrivit.

Fullt under bron...kör du 180 går du av. Behöver du inte bromsa har du på tok för liten maskin ;)

Mvh Stefan
An
404
Anders C
2002 -73
2002ti -69
320i -78
Johann:

Det kan du ju inte veta om du inte försökt ;-)

Micke:

Jag tippar att jag har strax ca 140 - 150 km/t när jag går in under bron, då bromsar jag inte utan bara släpper gasen. Visst sladdar det lite i kurvan :-) Hjärtat i halsgropen är en av anledningarna till att jag håller på med detta.

/Anders C
matte22k
ja kommer med min 318is :) under bron håller ja ca 140-150..

jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Anders C, Tro mig jag vet ändå.
Testa ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.