|
|
|
|---|---|
|
Kan nån rek? Fabrikat? Klarar automat lådan vridet? | |
|
Vilken effektnivå är det på den? Vill minnas att vissa årsmodeller på 325d är samma motor och låda som 330d, så då går det kanon att fixa mer effekt och vrid. Min 320d fick jag chippad på SMO. Gävle företag, men de har filial i Stockholm och gjorde min på plats på Kungsholmen. Jag är kanonnöjd med servicen och tillgängligheten. Min autolåda har inte uppvisat något konstight beteende eller så och bränsleförbrukningen är sänkt med några centiliter per mil. Draget är det INGET fel på.. från 177/350nm upp till 215/420nm! Ungefär samma som en 325d vad jag fattat det som (men sannolikt inte samma fina gång, men autolådan maskerar en del) :) //Anders |
|
|
325d har inte samma automatlåda som 330d. 325d har ZF-lådan GA6HP19Z som är konstruerad för att kopplas till en motor med ett maxvrid på 450Nm. Länk Klicka på fliken technical information. Tror det är flera som chippat 325d med gott resultat, men självklart krymper du marginalerna och det innebär högre risker än att behålla den original. __________ Mvh Grelle |
|
|
Hört också att automaten ska vara vara lite försiktig med, just pga vridet. |
|
|
Ja. Hörde samma om min automat på 320d. Tydligen kunde den "durra" på vissa bilar. Auton i min är specad till 400nm och trimmet ligger på 420nm. SMO i Gävle sade att de kunde ställa ner vridet om "durr" uppkom eller vrida tillbaka allt till stock om jag så önskade. Hittils kör jag med fullt vrid och fått "durr" en eller två ggr vid extrem segdragning, men inget konstigheter från lådan rent praktiskt. När jag pratade med SMO om saken så erbjöd de direkt att ställa ner vridet. Bra service i min bok //Anders |
|
|
Länk Läs denna tråden... |
|
| Ingen som har nåt att rek? | |
|
Själv har jag BSR i min E61:a vilken jag är nöjd med. Länk |
|
| Körde V-tech i min med begr på 1:an&2:an sjukt nöjd ca 300hk/600nm. (Stod i tråden som jag länkade till @Memmo) | |
| Memmo: Vad jag vet (i alla fall vad företagen säger) Så skall vad jag har för mig både v-tech och smo momentbegränsa på 1an och 2an när dem optimerar 525d,325d | |
| Värt att köpa för att få ca 50hk och 100nm mer, för/nackdelar? Bilen har gått 7400mil, samt att man vill ju alltid ha lite mera Power ;) | |
| Min har gått snart 9000mil. Inga som helst problem. | |
|
Min var +96hk och 200nm, för ca 7000kr körde från 1000-6500mil aggresivkörning utan problem. (325d-11). (Gick jämt med 996 mk1 från 100-220) |
|
| BSR/V-tech? | |
|
Lämnat till BSR en gång, aldrig igen... SMO eller V-tech eller Ess hade jag valt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.