|
|
|
|---|---|
|
Vad kan en sådan med manuell låda och M-paket vara värd? 18500 mil och i stort sett helt orginal (koppling, stötdämpare osv är bytt) och inte sönderkörd av ungdomar? Synlig rost finns. 20-25k nybesad, är det rimligt? | |
|
Lite svårt att säga utan att ha sett bilen och hur omfattande rostangreppen är, men skulle nog säga att prissättningen är rimlig. Vad sitter det för inredning i bilen samt vad har bilen för färg? ///Stefan |
|
| Om bilen är helt original och i övrigt i bra skick (godkända märkesdäck) så borde 17'+/-2 vara möjligt. | |
|
Det är ytrost på bakluckan och nederkant på 2 dörrar. Kanonfin annars. Hade det inte varit för rosten hade man kunnat tro att den precis rullat av bandet. Bilen är silvermetallic med svart skinn. Yttre, inre och m-chassi med sprillans nya däck och coilovers. Fullstämplad bok och allt på den fungerar. Besiktigad igår utan anmärkning. Jag tror jag lägger ut den för 24k och nappar någon så gör dom. Annars behåller jag den. |
|
|
En femton år gammal bil som gått 18500 mil och ser ut som den precis rullat av bandet. Då är det troligtvis en av världens i särklass absolut finaste E36:or... MVH Christofer |
|
|
Mitt uttryck är ett ganska vanligt talesätt och kan givetvis tolkas olika... För att undvika förvirring borde jag kanske skrivit att den är fin för sin ålder då? |
|
|
Skicka gärna över regnummer, så ska jag kika om det skulle kunna vara något för mig;) Svag för e36:or. ///Stefan |
|
|
Jag har drabbats av en viss separationsångest och har börjat tvivla på om jag ska sälja den ;-( Jag har svårt att bestämma mig om jag ska köpa en E46 eller E39 som ersättare isåfall. Alla dessa I-landsproblem.... |
|
| Jag tror du får 25k alla gånger om du har lite tålamod. | |
| Ja med de bilen kan du få bra betalt, låter som en vettig 328. | |
|
En E36 kombi med synlig rost (iofs 328i och M-paket) men är det en så eftertraktad modell, som ger bra betalat? __________ Mvh Grelle |
|
| Ja man brukar få ge 15k för en risig 328. | |
| Folk betalar mer än man tror för en motorstark E36 med M-paket. Speciellt ungdomar. | |
| Nu är den ute på annons i varje fall. Det känns lite vemodigt men jag behöver verkligen en större bil... | |
| En bil köps inte sällan på info och bilder i annonsen. I ditt fall tror jag det vore en god idé att fixa rosten i det fall annonsen inte ger respons. | |
|
Det verkar som E36:or drar tills sig folk utan pengar eller folk som är stumma. Kanske är det jag som inte hänger med utvecklingen längre... Man köper visst bilar över SMS och mail nuförtiden. Men det blir nog som Robert Lundberg säger, att fixa rosten. Bilen är ju så fin i övrigt och rosten gör att den ser risig ut. Jag ville helst inte göra laga rosten för när jag köpte den var all rost "fixad" och det började bubbla efter bara någon vecka. Därför tänkte jag att det var mer ärligt att låta det se ut som det gör. Ärlighet kommer man iofs inte så långt med här i livet ;-) |
|
| Nog enklast att byta bakluckan och dörrarna mot rostfria då rosten är omfattande. | |
|
Helt klart turbo4ever. Det svåra är bara att hitta några fina att byta med. Alla verkar ju vara mer eller mindre rostiga. |
|
|
Jag tror nog dessvärre att det blir svårt att få mer än 15k för bilen med tanke på all rost. Vad man ser på bilderna är det inte bara dörrarna och bakluckan utan även bakskärmar, framskärmar och ute i kanterna på grillplåten. Tror nog du får mer om du säljer bilen i delar. /Rickard |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.