|
|
|
|---|---|
|
Nu är ju Iphone 6 relativt ny på marknaden så kanske inte så många eftermarknadsprodukter har hunnit komma ut. Men, det kanske finns något redan nu som man kan använda? Så har ni något tips på en bra hållare som INTE innebär att man måste sätta en sugpropp i framrutan eller onödigt skruvande eller borrande i panelen. Gärna länk eller bild på hur ni har löst det. Det handlar inte om att vinna, det handlar om att komma först. | |
|
Jag kan rekommendera en hållare som skjuts in i cd-spelaren. Sitter på rätt plats, inga skruvar, passar de flesta telefoner. Finns flera olika på eBay. /m Mina bilar: Länk |
|
| Köpte den här på Teknikmagasinet för 199, funkar superbra Länk Finns säkert på Ebay för 50 öre. | |
|
Tegel: Tack för tipset, får googla lite.. Robert: Den såg ju smidig ut. Ska springa över till TM och koll idag då :) |
|
|
Jag köpte samma som Robert, dvs en Airframe, funkar riktigt bra. :) Netonnet har den för samma pris som TM. |
|
|
Perfekt! En sån ska jag köpa imorgon. Nån som vet om den passar bra till Iphone 5, dvs att telefonen inte lossnar när man kör? |
|
| Den passar till iPhone 5, sitter mycket bra. | |
|
Airframe verkar grym förutom att telefonen hamnar lite långt bort och täcker ventilationen. Med cd-hållaren slipper man dessa problem men den är lite fulare... /m Mina bilar: Länk |
|
|
Rekomenderar brodit´s prylar. www.brodit.se |
|
| Jag kan också rekommendera Brodit. Finns att köpa hos bl a Dustin. | |
|
Om du inte hittat någon så gå in på Brodit´s hemsida och titta de har massor. |
|
| Brodit verkar sjukt klumpig i jämförelse, varför rekommenderar ni den? | |
|
Brodit är faktiskt väldigt bra. De har specifika hållare till varje bil, ofta flera olika så man kan välja var i bilen man vill montera den, alla är framtagna för skruvlös montering så att man inte förstör bilen. Sen har de även specifika hållare till varje telefon, så att de passar perfekt utan att behöva "klämmas" dit. Man kan även välja hållare för telefon med skal. Vidare kan man även välja om hållaren ska ha inbyggd laddare/fast inkoppling till bilen. Telefonen sitter väldigt stabilt, tyvärr är de aningen klumpiga till vissa bilmodeller beroende på hur/var de har lyckats hitta en monteringsplats och även för att man ska slippa klämma fast telefonen. Jag har använt Brodit i mina senaste 3 bilar och har varit väldigt nöjd. Förmodligen de bästa hållarna på marknaden. Tyvärr har de inte lyckats hitta någon bra monteringsplats till min nuvarande bil. Jag köpte en Airframe förra veckan, väldigt smidig och fungerar väl ok men inte alls lika stabil och enkel som Brodit. Det går ju inte riktigt att jämföra en universalhållare med Brodit. |
|
| Kör också Brodit och den är sjukt stabilt och "ordentlig". Har haft airframe samt ventilationsöppnings lösningen tidigare, men det går inte upp mot Brodit måste jag säga. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.