AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.928

Fråga angående baklucka och knappen för att eventuellt öppna denna, 523 iA E61 -06

he
116
henrik rosen
BMW 532iA -06 E61
Sökt lite här men hittade inget om detta. I bilen samt på nyckeln har jag en knapp som jag tolkar är för att öppna bakluckan. Trycker jag på knappen åker insynsskyddet upp men inget mer händer. Eftersom bakluckan är ganska trög att öppna och inte vill gå ända upp utan lite extra hjälp så funderade jag på om det är meningen att bakluckan skall öppnas helt automatiskt men att dämparna är slut bara, eller är det bara så att knappen finns med ifall att man haft något extra tillbehör för automatisk lucköppning men att min bil inte har den funktionen.

/Henrik
Visa användare
2.014
Brynet
M520dA-16
318d GT-16
520-74
635dA-08 cab E64
530i-90 E34
Ta dina 7 sista siffror i chassienr o lägg in det på
Bmwvin så får du bilens utrustning, det borde ge
lite vägledning om bilen har den funktionen.

Mvh Jonas B
Ma
650
Mats Landh
e61-06
Rover Mini Cooper-92
Jag har inte hydraulisk öppning/stängning. I min finns det oxå en bakluckeknapp nere vid huvöppningen, och på fjärren. Knappen låser bara upp själva låser o luckan hoppar ur helstängt läge. Öppnas inte mer. Vid stängning räcker det att bara lögga luckan i nästintill stängt/precis innan låset hakar i. Elmotor suger in luckan i helstängd position. Har inte förväntat mig att det ska öppnas mer än själva låset heller. Intressant att följa tråden för att lära mig mer..
he
116
henrik rosen
BMW 532iA -06 E61
Tittade på Bmwvin men blev inte klokare av det. Vet inte vad det kan heta där. Gissar dock att det är som Mats säger att det är bara att luckan skall öppnas, men den åker igen direkt för den drar ju in luckan det sista automatiskt. HAde varit bra med hydraulisk öppning dock.

Hittade en annan sak som jag undrar över på Bmwvin men får kanske ta det i en ny tråd. Stod någon om DVD.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.