AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.145

Problem med stora kliman bmw e34

BM
5
BMW 540i/6 -95
540i/6 -95
325i cab -87
525i -01
525d -07
Hej ny användare här på forumet

Jag har precis införskaffat mig en BMW 540i/6 -95a efter lite uppehåll med roliga bmw bilar.

Tyvärr visade det sig efter köpet att kliman (stora kliman IHKA) lever sitt eget liv skulle därför vara mycket tacksam om det är någon här som har lite tips om hur denna klima fungerar.
Problemet är att den verkar leva sitt eget liv. Jag har provat med att byta ut klima panelen har även bytt ut det mittre luftspjället där man kan reglera varmt och kallt.
Det som verkar vara det stora problemet är att den inte reagerar på om man ändrar något på klima panelen.
Tyvärr verkar det efter lite ytterligare forskande som om någon tidigare ägare försökt sig på detta problem då jag i bagageluckan hittade 2 st spjällmotorer till kliman?? Ett annat underligt symtom är att om man slår på ac,n blir det extremt kall luft i det mittre övre luftinblåset på panelen nästan så det börjar spruta is kristaller??
Finns det någon som har bra koll på detta går det att byta spjällmotorer utan att demontera hela klima paketet?

Tacksam för alla tips och ideer angående detta

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.