|
|
|
|---|---|
|
Hej, Någon som har erfarenhet av att montera motor- och kupevärmare från DEFA på BMW X1 (Xdrive E84 2009)? Mest intresserad av vilken genomföring genom torpedväggen man bör välja men alla tips är förstås välkomna. Tack! hälsningar Markus | |
| Själv har jag fått motorvärmare installerad på en 2011 X3 2.0d (samma motor). Dock så valde jag Calix pga att de har slangvärmare istället för kontaktvärmare. Kontaktvärmare ger enligt tester mycket begränsad effekt, välj helre slangvärmare som värmer kylvattnet. Min genomföring satt i princip rakt bakom handsfacket om jag inte missminner mig. | |
|
Kanon då får jag ta ner handskfacket och kolla. Håller med om att Calix nog vore bättre men valde Defa för jag läste att BMW rek dem för mindre risk för läckage av kylarvätska eller nåt och eftersom det gäller fruns bil är det viktigast att kupèn blir varm och att jag inte förstör något, sen får vi bjuda kråkorna på värmen :) Synd förresten att det inte finns nån Haynes manual eller liknande för X1 hälsningar Markus |
|
| Med Calix som är bra, måste vara noga att montera dem rätt och lufta systemet rejält efteråt, elementet i värmaren brinner av direkt om det hamnar i luft (... tog mig ett par st innan jag lärde mig montera dem rätt..:) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.