AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.623

323i - Stolsvärme

Hej!

Jag har läst manualen men måste vara dum eller fått fel manual. Det finns en knapp till båda stolarna fram under AC-instrumentbrädan med ett on/off-läge, det lyser om en diod när stolsvärmen är påslagen men ingen värme kommer, troligen är något sönder i själva stolen, men en fråga; kan man inte ställa in värmen i stolarna utan finns det bara ett läge?

Någon som äger en BMW 323i kanske vet.

Mvh Daniel
E36? Finns två lägen har jag för mig, låg respektive hög värme. Tryck/vicka knappen 1/2 gånger, minns inte redigt... Inte ovanligt att stolsvärmen är defekt.
E46, ska ta ett foto sen så det blir lättare att förstå.
Jag har hittat säkringskator men är förbryllad, alla säger olika fast det är för E46orna. Vad gäller.

Vad jag ser är det port 12, 42 på säkringen alt port 50 och amperen varierar, 7.5, 30, 40.

Någon som vet?

Mvh Daniel
To
1.485
Tomas_e36
320Ci -04 E46
I mitt fall när stolsvärme inte fungerade så var det kabelbrott mellan sitdelen och rygdelen.

Ok. Behövde du sprätta upp något för att se kabelbrottet?
Har kikat och el går fram till stolarna iaf.
To
1.485
Tomas_e36
320Ci -04 E46
I mitt fall så hittade jag felet i samband med att jag skulle byta ut ryggdelen då den var sliten (bilen köptes på sommaren så jag har inte ens tänkt på att testa den). Jag minns inte exakt om det går att se sladden utan att behöva riva något men jag tror att om man lägger ner ryggdelen så lågt det går asså enda ner mot baksätet så kan man se sladden på vänster sida av stolen/stolsramen.
Tack ska kika imorgon.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.