AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
4.495

Vardia? Vad säger panelen?

Fått ett riktigt bra pris på Vardia bilförsäkring på X5an. 2000kr billigare än TH. Ringde TH och försökte, han sågade Vardia och sa att man ska tänka sig för innan man försäkrar en x5a hos dem. Nu tappar jag snart maskinförsäkringen på TH. På Vardia får jag en i 2000 mil till..

Någon som har erfarenhet av Vardia?

Främsta skälet till ett byte är att TH lovade 10% i trogen kund rabatt för ett år sen, det blev 2%..
Jag har haft Vardia på min 99as Passat och var nöjd. En fördel med Vardia är att man kan byta ruta hos mobilglas vilket många bolag förbjuder då de har avtal med kedjor som har fasta lokaler. Skönt att slippa åka i väg och låsa sig själv och bilen. I övrigt har inget hänt på Vardia tiden, förvånar mig att Vardia är billigast på dyrare BMW, de var långt i från på 540i.

Mvh Stephan
Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
TH kör skrämselteknik... BYT!
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Försäkringar är det knepigaste efter elfel i E31.... Verkar flera nya aktörer på V:) Vardia, Watercircles.

Studera villkor, konstatera skillnader, läs tex Länk

Är man en lågriskkund är premie samt högsta självrisk en väg.

Mina eller om det var Moderna(osäker) gjorde ett försök för ett par år sen på svenska marknaden, via Nordea bland annat. Det är poff nästan borta efter låga premier och vad vet jag mer.

Motormännen har något för sina medlemmar jag läst om. Swedbank har en lösning för sina kunder. Båda dessa har högsta värde för bilen typ 4-8 basbelopp som begränsing. BMW CS för sina medlemmar via Originalförsäkring. Fackföreningar och pensionärsföreningar, gud vet vad. Helkund och boendes i eget boende i lägsta riskområde samt över 30 kan ge en premie, 20 år i lgh utan garage och där stöldstatistiken ligger i topp motsvarande förändring uppåt.

Går inte hitta någon trend för något verkar det som.

Beträffande X5 skulle jag säga om det är E70, smartdnamärk själv och kanske t o m spårsändare. Förr eller senare påverkar detta försäkringspremien och då mer än 10% på premien m.h.t. stöldration och intresse över Östersjön. Över 100k i snittkostnad på en sida skada historiskt. F15 har båda med dessa skydd = noll bilar borta. Kan sägas hur mycket som helst mer.

Vad jag förstår på länken betyder Vardia=reparation på de ställen som anges, på bruksbil är det för mig valet självklart lägsta möjliga premie. Ju dyrare och mer speciell bil, överväger ting som ringa ett bolag, hyrbil färdig och XX dagar senare allting löst, vad det nu må vara. En halvmiljons X5 föredrar jag OF då helheten ger något annat, priset också ett annat.

Ju motorstarkare och äldre bil, ju dyrare hos de flesta bolag och det tyvärr för de som sköter sig och har få självorsakade skador.

Lycka till!
Asken
Tack för gensvar.

Det är en E70, 08a. Så åren tickar uppåt och priset nedåt.

Lockar helt klart att byta, framförallt när maskinförsäkringen tar slut snart. Den TH har är väldigt bra måste jag säga, men de är riktiga rufflare när de lockar in en till en bra premie och sedan höjer och höjer. Flyttade längre från "betongen" och då passade de på att höja rejält.

Ska klura lite hur jag gör..
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Bekant som fått rejäl höjning på sin X5, anledningen nämnd ovan.

Mvh
Asken
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.