|
|
|
|---|---|
|
Det var ju ett tag sedan man var in här, har kört Saab i några år nu, vilket har varit ett i stora drag trevligt bilägande. Men suget efter en BMW finns kvar sedan 328:an och jag kan ibland fortfarande gräma mig över den 545:an jag missade hos handlaren med *allt* jag ville ha på :-) Den stora skillnaden är att jag tidigare velade mellan manuell och automat, men efter åren med Saab har jag helt lagt ner manuell låda i bruksbil. Inte intressant. Och därmed kan man ju lika gärna gå på en 745 i.s.f. 545? Eller? Skulle ni säga att det är riskabelt att titta på 745:or från runt 2004-2005 med 15-20k mil på mätaren? Köpråd? Utrustning som måste vara med? (antisladd är väl standard sedan 2001 eller så?). Budget runt 100k, men får gärna kosta under 90" så man har en buffert med. Kör idag runt 2500-3000 mil/år, mest motorväg och vill gärna åka bekvämt... Tacksam för tips! | |
|
Funkar 2 dörrar? Då har du en 645a på Powerbörsen som vid anblick såg fin ut men dyrare dock. Ljuvlig landsvägskryssare. Om du använder "Söl inlägg"-funktionen ovan, under "Ny användare" så får du timtals att läsa om E65, 745 och annat. Bara använda rätt sökparameter. 745an kan kosta flis när den går sönder. En mille ny och 1/10 nu gör att 10000 nog inte räcker som buffert om något går sönder av den dyrare kalibern misstänker jag. Riktigt duktig undersökning av objekt, handlare och annat kan spara många sköna tusenlapper. Ctekladdare, koll på vattenrör i motorn som kan orsaka dyra skador är något nämnvärt. Mvh Asken |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.