|
|
|
|---|---|
|
Söker efter en lämplig bil med bensinmotor och manuell låda för att övningsköra med min dotter. Tänker spontant en 3-serie E46 från 2000-2003. Skulle önska 6-cylindrigt men 4 kan gå bra. Min krav är oskruvad och så nära rostfri som möjligt. Jag vill att min dotter skall få en bra upplevelse och känna körglädje (dvs ingen V70 känsla alltså). Några vettiga förslag? cme "Ska man ha nåt gjort får man göra det själv" | |
|
Budget? Spontant tänker jag 1-serie istället. ------- //Lövet |
|
|
E46 compact eller en tidig e87? Jonas |
|
![]() 1.338 Mercedes GLK350 -09
Mini Clubman D -10 VW Golf GTI 16v -87 Jeep Cherokee -95 [SÅLD] 330iA Touring -02 [SÅLD] 316ti Compact -04 [SÅLD] |
E46 318 går ju så himla fint tycker jag. Jag har bara provkört, ej ägt, men fick jättetrevlig känsla iaf. Hade jag övningskört idag och inte 1988 (Saab 96) så hade jag önskat det var en 318. :-) |
|
330i eller 330d.. Du vill ju inte vara självmordsbenägen som passagerare vid omkörnings tillfällen. Det är ju också en grej som skall övas in! Samtidigt som karaktären i 330i är underbar! Har ägt 530D, 330D o 330I nu det året och bensinaren samt 530D är mina 5cent. E39 är en grym långfärdsbil 96% enligt läkarn... |
|
| Varför E46 med alla sina rostproblem? | |
|
På uppkörningen kör du på sin höjd om en traktor eller cykel så nej, det är inget jag skulle välja bil efter. Håller med delorian också, de flesta e46or är rosthögar vid det här laget så det är bättre att välja en modernare modellserie. ------- //Lövet |
|
Mini Clubman D -10 VW Golf GTI 16v -87 Jeep Cherokee -95 [SÅLD] 330iA Touring -02 [SÅLD] 316ti Compact -04 [SÅLD] |
Meh! Han söker en _övningskörningsbil_! Vaddå rosthögar? Går väl utmärkt med en hyfsat skött E46 i lagom prisklass? Ja de är gamla nu, men för att öva i och som ändå kan se hyfsade ut som första bil om det blir så, så är det väl okej? Är väl vettigt om det inte är en stor o hästkraftsstinn bil om det dessutom blir första bilen, men skatt o försäkring och soppa etc som knäcker en 18-åring? /Anders |
|
Köp en Saab 9-3 9-5 :) |
|
Iof bra idé Delorian. Min fru hade inte körkort när vi träffades. Hon gick o köpte en bil för femtusen spänn och jag övningskörde med henne i den. Saab 900 (utan i) :-) |
|
Jag tänkte mest att det är mycket bil för pengarna relativt billig att äga lätt att sälja sen om man vill byta eller ingen större förlust om man vill skicka den till skroten. |
|
| Köp en fräsch E36 Coupe tex 328i, eller varför inte en cab :)? Två flugor i en smäll, övningsbil och sommarbil men även rolig som första bil:) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.