AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
14.984

Skitbra sida: biluppgifter.se

Sida 4 av 4
Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :)
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
Problemet med den lättillgängliga informationen är ju inte sådan som du AlexanderK som nyttjar den på rätt sätt. Det finns allt för många som nyttjar den på fel sätt .
Se tex Länk
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Jag har i tidigare trådar försvarat de som väljer att dölja reg-nr i annonser och kanske inte skriver ut hela namnet. Men det har ju verkligen varit "skit" här på AP tidigare. "Det är bara fifflare som har något att dölja", har det hetat. Men jag märker ju nu att det verkar som att folk kanske inte haft koll på hur enkelt det är att via ett regnummer inte bara kartlägga bilen, utan även en individ, familj eller företag. Syftet behöver inte vara att stjäla bilen, utan hitta personer som kan vara intressanta på andra sätt (identitetsstöld, inbrott osv, osv).

Jag tycker man snabbt märker vem som har något konstigt att dölja, eller någon som inte vill fläka ut hela sin person bara för att man ska sälja en bil.
be
284
berne
BMW 135-08
BMW 135 -10 SÅLD
tyvärr är det väldigt lätt att hitta hel perssonnummer om man vill.. tar ca 10min, bara man vet var personen bor, alt vet var hela namnet på,
be
284
berne
BMW 135-08
BMW 135 -10 SÅLD
är jag blind? var kan ni se namn, adress osv? slog de in de på min bil men kan inte se, de ända jag kan se är vilken kommun men inte mer
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
De har tagit bort det nu.
Inte omöjligt att Datainspektionen hörde av sig...

-------
//Lövet
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Omvänt går dock fortfarande bra, dvs. man kan söka på en person och se dennes fordonsinnehav.

/Masten
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Jo men då vet man redan identiteten på den man söker. Klart bättre ur integritetssynpunkt.

-------
//Lövet
Verkar som att man tappat sugen, bilbyte som slog igenom för tre veckor sedan på Transportstyrelsen syns ännu inte på Biluppgifter...
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
De köper data månadsvis. Det syns någon vecka efter månadsskiftet.

-------
//Lövet
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.