|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
Ja vart kommer mätarställningen ifrån? På en bil jag tittade på så har den enligt Transportstyrelsen gått ca 16700 mil medans Biluppgifter säger 28400 mil. Det verkar ju jätteskumt. |
|
|
Mätarställningen kommer i från senaste besiktning och alla avställda bilar jag kollat kommer upp, inklusive en som varit avställd i 11år. Jag har inte hittat något fel än så länge. Mvh Stephan |
|
|
Ok. Fast i detta fallet så har bilen besiktigats på samma datum detta året på bägge sidorna, är påställd och har ändå helt olika mätarställningar. Så vad du konstaterar är att mätarställningen läses från samma databas på bägge websidorna? Då kan väl omöjligt mätarställningen ha olika siffror? |
|
|
På mina 3 bilar stämmer det med mätarställning och allt utom att det står att min 330 är en 318 men på de detaljerade uppgifterna om fordonet så stämmer det på pricken. Niklas Fransosen |
|
| Lus: haha ;) | |
| Två av mina bilar har namn som inte är korrekta och inte heller stämmer överens med det som står hos transportstyrelsen. Man kan ju fråga sig var dom får dom namnen ifrån isåfall? | |
| Min förra 320 är registrerad som en 330. | |
|
Min m5 står som en Bmw 525 =) Fingerspitzgefühl. |
|
|
Min mercedes c320 står som en c180 ;) En gång bmw, alltid bmw! Dennis flyttsupporten |
|
Verdi |
Jaja. Vi fattar. :) |
|
Hur beräknas den årliga körsträckan? På min bil står det "Vi uppskattar att den årliga körsträckan till 64 mil..." En gång bmw, alltid bmw! Länk |
|
| Förmodligen hur mycket sträckan skiljer sig mellan besiktningarna. | |
| Tycker detta är riktigt obehagligt, några knapptryck så vet du allt om personen ifråga och även bild på huset/gården! Hur svårt är de att sno bilen,göra inbrott m.m bara genom ett satans regnr?! Hade vi haft den brottslighet vi hade på 50-talet så är de väl en annan femma! | |
|
Men dessa uppgifter är ju offentliga, och ett mail, telefonsamtal eller sms ger dig samma uppgifter. Visste det är lite enklare här (även om uppgifterna också i större utsträckning verkar vara felaktiga) men det riktiga buset har nog redan koll på hur de hittar sina objekt. |
|
|
över 1200 efterblivna svar/inlägg! |
|
| När jag kollar upp mina egna fordon och klickar på mitt namn får jag upp en stor bild på mitt hus och adress. Fan, känns inte helt ok alltså :P | |
|
Phoenix M3. Haha det var roligt. Det är väl inget fel på Audi egentligen, förutom att det inte är en BMW men det är ju många andra bilmärken som inte heller är det. Mig stör det inte särskilt mycket att sådana här uppgifter är lättillgängliga. Visst så skulle jag hellre vilja vara lite anonym, men å andra sidan så tycker jag det finns ett tungt vägande skäl MOT det och det är det enkla faktum att det är uppgifter som är intressanta för andra. T.ex när man funderar på att köpa bil. Eller ser en bil som gör något fel i trafiken och kanske smiter. |
|
| Stämmer på mina bilar också, men däremot gillar jag inte att den ger min cab med 177 hkr betyget 6 på kraft, och min 850 får betyget 5 på kraft... | |
| Jag får kraft 9 på min, skulle tro att det är max... | |
| Kollade på en ferrari, 10 är det nog | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.