|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
|
Denna sida är mycket bättre än Transportstyrelsen. Länk | |
|
Känns ju svinbra att man kan få fram vilken adress som helst och fullständigt personnummer på folk. Verkligen. Snacka om missbruk av utgivningsbevis. ------- //Lövet |
|
| Ytterliggare en anledning till att man raderar reg.plåten i annonsen. | |
|
Hur fick ni fram hela personnr? Sökte på min egen bil och såg inte mitt hela personnr någonstans. Annars nyttig sida med mycket info. |
|
|
Du får ett pm om det. ------- //Lövet |
|
|
kan detta va lagligt....med namn..tel...adress..ja va fan rubb o stubb there can be only one |
|
|
Bra sida men kan vara sena med uppdateringar så ni vet !! Mailade dom om detta då jag köpt bil för 1,5 månader sedan och fel ägare stod som ägare och senaste besiktning var från januari 2014 ( skall vara 2014-10-05 då jag besiktigade den ). Dom rättade till ägardelen efter mitt mail men besiktningsdelen är i dags dato fortfarande fel !? Som svar varför ägardelen inte va rätt så hävdade dom att systemet inte blivit uppdaterat den månaden ( september ). Så alla uppgifter är inte dagsaktuella i alla lägen !! |
|
|
Ja, det verkar tyvärr inte bättre. Via ett reg.nr kan du ta fram precis allt om ägaren på ett enkelt sätt. Det enda som saknas är väl vad personen åt till lunch men det är väl förmodligen bara att kolla dennes Facebook för att få veta. Folk älskar ju numer att synas och visa andra hur lyckad man är, själv försöker jag lämna så lite avtryck som möjligt. Ju mindre folk vet desto bättre... |
|
|
bunf: "Det enda som saknas är väl vad personen åt till lunch men det är väl förmodligen bara att kolla dennes Facebook för att få veta." Haha! =) MVH Christofer |
|
|
jim 330: Det är lagligt eftersom sajten har skaffat sig ett utgivningsbevis, samma som tidningar har. Då gäller andra regler. ------- //Lövet |
|
| Jag har inte ens Facebook vilket känns jäkligt skönt :) men idag åt jag pulled pork om ni undrar ;) | |
| Det förvånar mig inte alls, eftersom du kör en Audi. | |
Verdi |
Roligt. Jag brukar kolla mina gamla bilar och se hur det går för dem. :) Transportstyrelsen har väl också tillstånd att lämna ut uppgifterna, men de har valt att bara göra det via fax för att krångla till det. Vem faen har fax nuförtiden?!?! Min första A4:a har levt på Öland och i trakterna runt Kalmar hela tiden sen jag sålde den 2005. Min andra A4:a har levt sitt liv i norduppland sen jag sålde den 2009. Först Älvkarleby sen Östhammar och nu Heby. Min första BMW, en 320d -08, är skrotad sen ett tag tillbaka. :( |
|
Kollade opp min gamla A**i som jag skrotade för många år sedan, i fall den spökar. Och det gör den visst! Reg.nr. sitter på en Outlander idag! Visste inte att dom återanvänder reg.nr, men å andra sidan skulle det väl ta slut på nr. annars. |
|
Verdi |
Regnumret på min 320d sitter på en sprillans ny snöskoter nu. :) |
|
Sajten visar fel uppgifter - enl den är min* M-B CLS en 500, fast det i själva verket är en 320 CDI... *Såld förra veckan, inte uppdaterat på den här sajten. |
|
|
De uppdaterar månadsvis ------- //Lövet |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Många fel på uppgifterna på den sidan går inte att lita på alls. En Z4 blir en X5a och mätarställningar stämmer inte heller mot skiljer 6-7000 mil som exempel mot TrpS och verkligheten ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
Verdi |
Avställda bilar får man inte träff på heller vad det verkar. De har förbättringspotential helt klart. :) |
| AlexanderK: Du kan knäppa upp en knapp och andas ut, den agerar bruksbil och jag njuter inte en sekund. | |
| Phoenix M3: lögn, jag ser dig skutta ut till bilen med ett jätteleende varje morgon! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.