|
|
|
|---|---|
|
Jag har en m3:a -95 och den går inte riktigt som den ska på låga varv... under 2000 varv hackar den, det e riktigt jobbig å köra sakta. På bestktningen sa dom att "HC-halten vandrade" Nån sa att det kanske berodde på lambda sonden..?? Någon som har en aning om vad det kan vara??? | |
| Låter som lamdasonden. | |
| Samma problem här, jävligt irriterande på morgonen... | |
|
Kan vara problem med vanosen med. Hade samma fenomen på min, lr nästan samma fenomen. Hade ojämn tomgång och hc-värden som var allt från 50-800. Fick 2 oljefilter bytta i vanosen tillsammans men lite annat. Nu går den som en klocka utan några ryckningar. No turbo shit....Just real POWER!! |
|
|
jag vet bara att det sitter en filter på vanosen på 3,0an. mik3 vet du var dom sitter,skulle gärna vilja veta var dom sitter. |
|
|
Vet tyvärr inte vart dessa sitter men antar att det är där oljan tar sig in i vanosen. Aros auto fixade mina. No turbo shit....Just real POWER!! |
|
|
Kolla efter läckage vid insug, spraya med startgas. Ökar varvet har du läckage. |
|
|
kolla så den inte drar tjuvluft vid insuget. det hade min polase. han fick skämmas när han kom in till bmw och dom bara spännde slangklämman så var det fixat... MaxPower |
|
|
Är gasspjällsgivaren bytt ?? ska bytas vid inspection ||... Det kan medföra dessa problem...en lambda givare går inte bara sönder helt plötsligt... ----------------------------- "Second place is the first loser..." Länk /// Mvh Laurin |
|
|
Tack för tipset Laurin!!! det var gasspjällsgivaren som var boven i dramat!! kostade 400 spänn på bmw , nu går bilen som en hur jäkla fint som helst! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.