AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.460

Bältesassistans fungerar inte till e92

Hoj. Har köpt en e92 och visste inte ens om att jag hade en bältesbetjänt som ska dra fram bältet. Grejen är att den inte tycks fungera på någon av sidorna. Kollar i idriven om något är urbockat men kan inte hitta det.
Någon som vet hur man aktiverar den?
Sen måste jag fråga om jag har helljusassistans? Bilen slår automatiskt till halvljus när de börjar skymma och innan dess lyser bara ringarna. Har en symbol med halvljus och ett "A" samt en liten ruta i backspegeln på baksidan.
Pa
1.120
Passo222
BMW iX1 eDrive20 M-sport 2025
Hej. Du har sannolikt Inte helljusassist, står vredet på A fungerar halvljus/ringar automatiskt. ¨Rutan¨ på backspegeln är regnsensorn. Kolla säkringarna för bältesbetjänten, märkligt att båda lägger av samtidigt annars. Mvh
Kollade säkringarna och de skulle tydligen vara på plats 25. Där sitter ingen så där är nog felet. Varför man väljer att plocka bort den är lite märkligt tycker jag.
Pa
1.120
Passo222
BMW iX1 eDrive20 M-sport 2025
De missar ibland att få med sig bältet pga att själva bältet blir lite slappt i kanten just där den greppar i, det kan avhjälpas med att du tar ett strykjärn och värmer just det stället. Det kan vara anledningen till att det tagit bort säkringen. Mvh
Tack för tipset. Jag satte i en 10a säkring och det fungerade, den fick tom med sig bältet. :)
Visa användare
1.360
d.fagersten
Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05

Sommarbilar
Ford Scorpio 2,9I GLX -94
Mercedes E55 AMG -06
Mercedes 500E -92

Mina betjänter funkar inte men vilken plats sitter säkringen på? Den lilla plastlappen med förtäckning är ju helt värdelös..

Vilken symbol är för bältesbetjänten?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.