AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
3.386

oväntat bullrig ny 3-serie?

Provkörde en ny 3-serie kombi. Blev lite förvånad att den var så bullrig, framförallt vägljud. jag jämförde sedan med min e38 som är betydligt tystare. Trodde att 3-serien skulle vara lite tystare för den har fått beröm för låg ljudvolym i tester. förövrigt var det en härlig bil med mycket bra körkänsla. vad har ni för åsikter som har en ny 3-serie?
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
3-serien är relativt bullrig, speciellt med större hjul. Det kan också bero på vilket RFT-däck som sitter på. Sen är det kanske lite orättvist att jämföra med en E38, även om den här många år på nacken så var den byggd för komfort på ett sätt som 3-serien inte är.
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Jag tror också det beror mycket på däcken. Jag har kört en hel del olika F3X och det är ganska stor skillnad i ljudnivå mellan olika exemplar. Dessutom upplever jag att de kombi jag kört bullrat mer än 3-serie sedan (och även bullrat mer än 4-serie coupé).
Verdi
Kombi bullrar ju mer. Det är en av nackdelarna med karosstypen.

Mycket beror även på däcken. Har bytt till icke-RFT på min F31 och bilen går tystare och mycket mjukare. Förut smällde det ordentligt när man åkte över ojämnheter.

Men det är klart att 3-serien inte är en komfortkryssare. De kunde bygga tysta bilar även på 90-talet om de ville så det är väl ingen direkt kioskvältare att en gammal 7-serie är tystare än en ny 3-serie. :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.