|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, ska in o besikta en gammal E36 323 nu i veckan, men tyvärr så lyser Airbaglampan. Felkoden läser något i still med "passenger seat occupancy" alltså så är det förmodligen något fel med sensorn som sitter i passagerar sätet. Hursomhelst så kollade jag under sätet och såg en gammal fulkoppling. Problemet är att jag vet inte riktigt vad som är vad. Bifogar en bild på hur det ser ut. Länk Om jag förstår det hela rätt så är den svarta kabeln från sätet, som sedan går in i boxen, själva sensor kabeln. Men det finns ju även 2 till trådar (de gula) som är/var ihoplödda med de 2 blåa trådarna. Har dock ingen aning vad dessa är. (Bilen har EJ stolsvärme) | |
|
Hej, Länken funkar inte. /Lennart |
|
|
Gick inte att redigera inlägget längre. Här är en länk som borde funka: Länk |
|
| Gå in här och läs elschemat så kanske det hjälper dig, Länk | |
|
Hej, jag tror inte fulkopplingen har med sensormattan i passagerarsätet att göra. Kabeln som har lappen på sig är den som går från mattan. Dra ur den och sätt i en sån här i modulen Länk och nolla felkoden så tror jag saken är klar. Jag tror de andra kablarna är till sätesvärmen eller kanske elstolar. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
Saken är den att bilen varken har Sätesvärme eller el-stolar. Hursomhelst så får jag väl köpa en sådan där liten emulator-modul, så tack för tipset olaO, så får vi hoppas det löser problemet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.