AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.561

Genomsnitsförbruknng = 0.0 efter oljebyte. Varför? (523 -08)

Wu
14
Wulle
523iA Touring -08
När ag hämtade ut in bil från olje och mikrofilter service på Bavaria i Vällingby så anger min dator 0.0 l/100km i datorn. Det verka som den inte alls är inkopplad längre. Helt död, förutom att den anger 0.0. Några ideer på vad jag bör kolla? Säkring? El-kabel någonstans? Något annat?
Visa användare
1.057
Tor
M5 Touring -2008

Om den står fast på 0.0 så är något fel, prata med Bavaria vad som hänt md bilen under tiden dom haft den.

När man nollställer serviceindikatorn så nollas snittförbrukning mm, men den skall ju inte "fastna" på 0.0

Lyft av batteripolen 5 minuter.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Kanske har någon programvara uppdaterats eller servicebulletin per automatik och utan kostnad då kan detta ha nollats.

Har huvudkabeln ifrån batteriets bytt såsom alla E6X enligt utskick ifrån BMW? Det var ett par år sedan men har bilen inte varit på BMW-verkstad i Sverige görs det på alla bilar som kommer in och som inte har uppmärksammat brevet till ägaren.

Antar att du kört ett par mil utan att den börjar mäta.

Nog inget förstört utan det har en mänsklig förklaring så länge som ingen motorvarningslampa lyser eller motorn går jämt.

Ring någon kundmottagare på måndag eller titta förbi, samtidigt så är din tid lika viktig ska poängteras och värderas.

Mvh
Asken
Helt normalt. Nollställ medelförbrukningen så börjar den räkna normalt igen. Det gör du via BC- knappen eller i iDriven.

Detta har hänt på två av mina bilar pga att medelförbrukningen har en begränsning. Efter, vad jag tror är 2 år utan nollställning, står det helt plötsligt 0,0. Behöver som sagt nollas för att räkna normalt igen.
Wu
14
Wulle
523iA Touring -08
Stort tack alla!! Suveränt forum detta!!

Det fungerade att nollställa. Denna gång var alltså Bavaria Vällingby helt utan skuld, vilket känns bra.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.